ویژگی‌های خاک مناسبت گیاهان آپارتمانی

خرید خاک مناسب گلدان و گیاهان آپارتمانی

از مهمترین و ضروریترین عناصر برای گیاهان بستر کاشت و خاک مناسب است. رشد خوب یک گیاه به انتخاب خاکی مناسب بستگی دارد. برای گیاهان آپارتمانی هم همینگونه است. باید برای گیاهان آپارتمانی خاکی خوب و مناسب تهیه کرد تا رشدی عالی را شاهد باشیم. در این مطلب درباره خرید خاک گلدان مطالب خوبی می خوانیم.

هر گیاه با توجه به شرایط زیستی خود به یک نوع خاک خاصی احتیاج دارد. خاک ها دارای ویژگی های خاصی هستند. مثلا می توان گفت که پرلیت آب را در خود نگه داشته ولی ماسه اب را از خود عبور می دهد. اگر می خواهید گیاه آپارتمانی شما خاک خوبی داشته باشد باید بیشتر از یک نوع خاک را تهیه کنید. ترکیبی از خاک های مختلف که نیاز گیاه را تامین می کند باید تهیه شود.

بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی

بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی است که از بسته بندی های ضدعفونی شده استفاده شود. در این صورت خیال شما راحت می شود که گیاهتان به قارچ و کرم مبتلا نمی شود. اگر هم که خودتان خاک را برای گیاه آپارتمانی تان فراهم می کنید، فرقی ندارد، باید ضدعفونی شود.

یکی از نیازهای اصلی یرای گیاه این است که خاک دارای زهکشی بالایی باشد. یعنی تخلخل خاک بالا باشد. اگر خاک زهکشی مناسبی نداشته باشد، آب در گلدان تجمع پیدا کرده و باعث از بین رفتن ریشه و خود گیاه می‌شود. اگر ماسه یا پرلیت به مقدار مناسبی به خاکتان اضافه کنید، این مشکل برطرف می شود.

قیمت بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی

قیمت خاک برای گیاهان آپارتمانی و گلدان با توجه به نوع و کیفیت خاک فرق می کند. می توانید بهترین خاک را برای گیاهان آپارتمانی خود با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی گیاهامی تهیه نمایید.

انتخاب و خرید خاک مناسبت برای گلدان

برای تهیه بهترین خاک گیاهتان باید درباره انواع خاک ها اطلاعات داشته باشید.

1. خاک رسی

این نوع خاک از دانه های ریز رس تهیه شده است. اگر این خاک با آب مخلوط شود، متراکم می شود و مثل کلوخه های سفتی می شود که برای گیا بسیار ضرر دارد. این اتفاق باعث خفگی در ریشه گیاه می شود. این نوع خاک زهکشی و تهویه بسیار کم و پایینی را دارد. در صورتی که با خاک های دیگر ترکیب شود، می توان از ان استفاده کرد.

خاک برگ

2. خاک برگ

این خاک از پوسیده شدن برگ درختان به دست می آید. این خاک خیلی ارزش غذایی بالایی ندارد و بیشتر برای سبک کردن خاک مورد استفاده قرار می گیرد. این خاک برای بهبود خواص فیزیکی خاک هم استفاده می شود. می توانید این خاک را در بسته بندی از فروشگاه گیاهامی تهیه نمایید. این خاک حتما با ورنی کمپوست و خاک باغچه باید ترکیب شود.

 

3. ماسه و یا خاک شنی

این نوع خاک دارای تخلخل بالایی است. ذرات درشتی دارد. آب را هم به راحتی از خوش عبور می دهد. بیشتر برای کاشت بذر و قلمه استفاده می شود. استفاده از ماسه تنها برای گیاه توصیه نمی شود و باید با انواع دیگری از خاک ها ترکیب شود. حاصلخیزی و ظرفیت نگهداری آب در آن بیشتر شود.

 

ماسه و یا خاک شنی

4. خاک لومی

این خاک یک خاک ترکیبی است که دارای 40 درصد شن، 20 درصد رس و 40 درصد سیلت است. این خاک از بهترین و پر استفاده ترین خاک ها برای گیاهان آپارتمانی است. در خرید خاک گلدان از این خاک تهیه می شود.

 

پیت ماس

5. پیت ماس

این نوع خاک که از زیرمجموعه‌های غنی‌کننده‌های خاک است، به تنهایی برای گیاه استفاده نمی شود. مگر روش کشت هیدروپونیک را داشته باشید. بستر این خاک گیاهی است و از الیاف و پوست نارگیل استفاده می شود. قیمت این خاک کمی بالاتر از دیگر انواع است. پیتماس با ترکیب دیگر خاک ها بستری خیلی خوبی را برای رشد گیاهان به وجود می اورد. باعث حاصلخیزی و نگهداری بیشتر اب در خاک هم می شود. این بستر کاشت در کشورهای شمالی دیده می شود. برای خرید راحت این خاک از فروشگاه گیاهامی اقدام کنید.

6. کوکوپیت

این نوع خاک، که از زیرمجموعه‌های بهبود دهنده‌های تهویه خاک است، به تنهایی برای گیاه استفاده نمی شود. مگر اینکه روش کشت هیدروپونیک را داشته باشید. منشاء کوکوپیت خاک گیاهی است و از الیاف و پوست نارگیل استفاده می شود. قیمت این خاک کمی بالاتر از دیگر انواع است

 

7. ورمی کمپوست

ظاهر این خاک که از زیر مجموعه‌های غنی‌کننده‌های بسترکاشت است، شبیه گرانول با رنگی قهوه ای را دارد. نوع این کود آلی و سبک است. برای اینکه حاصلخیزی خاک بیشتر شود، از ورمی کمپوست استفاده می شود. این خاک دارای مس، منگنز و آهن است.

 

ورمی کمپوست

8. خاک سلیتی

در اندازه ای بین خاک های شنی و رسی قرار دارد. اندازه اش بین این دو نوع تغییر می کند. به تنهایی استفاده نمی شود و با دیگر خاک ها باید ترکیب شود.

9. هوموس

هوموس یک ماده ای آلی با ریزمغذی های بسیار است. دارای رنگ قهوه ای تیره تا مشکی است. خواص فیزیکی و شیمیایی خاک را بهتر می کند.

10 خاک باغچه

این نوع خاک به تنهایی برای گیاه استفاده نمی شود. مگر روش کشت هیدروپونیک را داشته باشید. بستر این خاک گیاهی است و از الیاف و پوست نارگیل استفاده می شود. قیمت این خاک کمی بالاتر از دیگر انواع است.

 

پوکه

11. پوکه

پوکه یک ماده معدنی آتشفشانی می باشد که دارای دو نوع معدنی و صنعتی است. در کشاورزی از نوع معدنی آن استفاده می شود. پوکه‌ها که یکی دیگر از زیر مجموعه‌های سبک‌کننده‌های خاک هستند، برای زهکشی بیشتر استفاده می شود و باعث می شود تا ذرات خاک به هم نچسبیده و آب خیلی راحت از گلدان بگذرد.

سخن آخر

با توجه به شرایط امروزی و کمبود وقت و وجود ترافیک و هزینه های رفت و آمد بهتر است، خرید به صورت اینترنتی و آنلاین انجام شود. برای خرید خاک گلدان می توانید از سایت گیاهامی اقدام نمایید. درب منزلتان تحویل بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا