منو دسترسی
کاشت و خرید بهترین بذر گل ناز آفتابی

کاشت و خرید بهترین بذر گل ناز آفتابی

گل نازآفتابی گیاهی است با پوشش آفتابی که مقاومت خوبی دارد و رشد قابل توجهی هم دارد. اگر می خواهید گیاهی پوششی تهیه کنید، بذر گل ناز آفتابی انتخاب خوبی است. در این مطلب درباره کاشت و خرید بهترین بذر گل ناز آفتابی به ویژگی های گل ناز آفتابی و نحوه کاشت آن می پردازیم. 

خرید بهترین بذر گل ناز آفتابی 

خرید بهترین بذر گل ناز آفتابی 

برای اینکه بعد از کاشت بذر گل های زیبا و درشتی را داشته باشید باید بذر مرغوب تهیه کنید. از ویژگی های بذر مرغوب می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • یکدست و یک اندازه باشد. 
  • از نظر ظاهری شکلی سالم و یکنواخت داشته باشد. 
  • بدون عناصر بی اثر باشد.
  • خالص باشد. بذر دیگر گیاهان درون بذرهای گل ناز آفتابی نباشد. 
  • درشت باشد. دارای بذرهای شکسته و خرد نباشد. 

برای تهیه و خرید بهترین بذر گل ناز آفتابی بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. فروشگاه گیاهامی انواع بذرهای گل و صیفی جات و سبزیجات را در بهترین قیمت به فزوش می رساند. گیاهامی فروش آنلاین دارد و می توانید با خیال راحت بسته های خود را درب منزل تحویل بگیرید. 

نوع بذر گل ناز آفتابی 

این بذر از نوع گیاهان زینتی بذور سلکسیون است. مجموعه این بذرها از گیاهان پرپشت و باکبفبت جمع آوری می شود در نتیجه کیفیت این بذرها در کاشت های بعدی و نسل های بعدی تکرار می شود. کاشت این بذرها به دو صورت است که در ادامه به  نحوه درست کاشت آن می پردازیم. 

نحوه کاشت بذر گل ناز آفتابی 

نحوه کاشت بذر گل ناز آفتابی 

همانگونه که اشاره کردیم، دو نوع کاشت برای بذر گل ناز آفتابی وجود دارد. کاشت به صورت مستقیم و سینی نشاء انجام می شود. برای کاشت مستقیم در این گیاه ابتدا باید کود کند رها شونده را در فصل سرد زمستان به خاک اضافه کنید. این کار باعث می شود که خاک تقویت شده و دیگر نیازی به اقدامات کودی در فصل رشد نباشد. وقتی سرمای بهار از بین رفت باید ماسه و یا خاک نباتی را به زمین خاک گیاه اضافه کنید. بعد زمین بیل زده شود تا خاک خیلی خوب یکدست و همگن شود. 

برای اینکه آفات وارد خاک نشود باید از سم قارچ کش استفاده کرد و بعد بذرها روی زمین آماده پاشیده شود. در ادامه روی بذرها را با کود گاوی سرند شده پوشانده و بعد 5 تا 8ذ روز جوانه زدن بذرها شروع می شود. نکته مهم درباره کاشت بذر گل ناز آفتابی این است که بهتر است در سینی نشاء کاشته نشود. با این روش گلدهی در گیاه به عقب افتاده می شود. 

در کاشت با روش سینی نشاء باید سرما کاملا از بین برود. در این زمان بذر گل در گلخانه و یا شاسی سرد کاشته می شود. وقتی که گیاهتان 4 برگی شد، باید به گلدانی با سایز 6 منتقل شود. تا زمانی که بخواهید این گیاه را به گلدان اصلی اش منتقل کنید باید 3 سایز گلدان عوض کند. به مواردی در کاشت بذر گل ناز آفتابی باید توجه شود. ادر ادامه ین موارد را بیان می کنیم. 

آبیاری 

برای بار اول آبیاری بهتر است از آبپاش استفاده شود. عمق کاشت بذرها بسیار سطحی است و ممکن است در اثر آبیاری شدید جا به جا شوند. این گیاه به خشکسالی مقاوم است و با آبیاری محدود هم در گرمای تابستان رشد خوبی دارد. اما باید آبیاری به طور منظم انجام شود تا گل دهی خوبی را داشته باشد. 

خاک 

بهترین خاک برای کاشت بهترین بذر گل ناز آفتابی این است که سبک و غنی باشد. این گیاه خیلی به خاک حساسیتی ندارد و در خاک شور هم مقاومت دارد. اما در خاک های سنگین و رسی بهتر است که کاشته نشود. خاک با زهکشی بالا و نیمه سبک بسیار مناسب برای رشد گیه ناز آفتابی است. 

نور 

بذر گل ناز آفتابی به نور کافی و آفتاب نباز دارد تا رشد خوبی داشته باشد. 

دما

دمای مورد نیاز برای کاشت بذر گیاه ناز آفتابی بین 20 تا 25 درجه است. دمای مناسب برای رشد هم تا 40 درجه مناسب است. 

بهترین زمان برای کاشت بذر گل ناز آفتابی 

زمان اقدام به کاشت بذر گیاهان بسیار اهمیت دارد. باید بذر هر گیاه و گل در زمانی کاشته شود که شرایط آب و هوایی نیاز گیاه فراهم باشه. ناز آفتابی  گیاهی است که در فصل بهار کاشته می شود. این گل از خرداد تا هنگام شروع سرما در پاییز گل می دهد. فصل بهار و تابستان فصل گلدهی برای این گیاه است. 

بهترین زمان برای کاشت بذر گل ناز آفتابی 

خرید اینترنتی بهترین بذر گل ناز آفتابی

فروشگاه گیاهامی در زمینه خرید ابزار و تجهیزات باغبانی و کشاورزی و فروش بهترین بذر گل به مشتریان خدمات اینترنتی و خرید آنلاین میدهد. محصولات مورد نظرتان را از سایت گیاهامی انتخاب کرده و پس از خرید، درب منزلتان در هر کجای ایران تحویل بگیرید. برای خرید بذر گل ناز آفتابی و دیگر محصولات می توانید به راختی در سایت گیاهامی خرید خود را بدون دردسر انجام دهید.

قیمت بذر گل ناز آفتابی 

بذر گل ناز آفتابی در بسته های آلومینیومی با قیمت 5000 تومان به فروش می رسد. باکیفیت ترین و مرغوب ترین بذر این گیاه را از فروشگاه آنلاین و اینترنتی گیاهامی تهیه نمایید. در هر بسته در حدود 40 عدد بذر وجود دارد که برای زمینی به اندازه 3 متر مربع کافی است. 

خصوصیات گیاه ناز آفتابی 

  • از خصوصیات بارز این گل رشد و گسترش عرضی اش است. در زمان خیلی کمی می تواند زمین اطراف خودش را بپوشاند. برای تپه ها و سراشیبی ها بسیار مناسب است. 
  • بیشترین علت کاشت و خرید بهترین بذر گل ناز آفتابی برای زیبایی اش است. این بذر را می توان در خانه و به سادگی کاشت کرد. 
  • به عنوان پوشش دهنده سنگ ها و در کنار باغچه هم کاشت می شود و کاربرد دارد. 
  • علاقه به جاهای آفتاب گیر و گرم را دارد. خاکش باید تا حدی مرطوب و سبک باشد. 
  • تحمل خشکی را دارد اما باید به طور مرتب آبیاری شود. 
  • بهترین زمان کاشت بذر گل ناز آفتابی زمانی است که سرما و یخبندان از بین رفته شده باشد. 
  • رنگ گلهای ناز آفتابی در ارقام مختلف فرق دارد، گلها می تواند سفید، قرمز، زرد، صورتی و میکسی از این رنگ ها باشد. 
افزودن ماژول جدید
0%

سبد خرید