منو دسترسی
خرید بهترین بذر گل میخک

خرید بهترین بذر گل میخک

گل میخک با نام علمی Dianthus شناخته شده است. این گل توسط گیاه شناسی یونانی به نام تئوفرستوس کشف شد. این گل در ابتدا دیانتوس نامیده شد. گلی بومی در نزدیکی خاور میانه است. در این مقاله تحت عنوان خرید بهترین بذر گل میخک به نحوه کاشت و ویژگی های بذر میخک می پردازیم.

خیلی ها بر این باور هستند که کلمه میخک از تاجگذاری و یا تاج خورشید گرفته شده است. علت این است که از این گل در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونانی استفاده می شده است. این گل نشانه ای از عشق، افتخار و برتری دارد. میخک هم قرمز کم رنگ است و هم فرمز پر رنگ که هر کدام معنی خاصی دارد. میخک با قرمز کم رنگ نشانه تحسین و با قرمز پررنگ نشانه عشق است. میخک گیاه و گلی پا کوتاه است که دارای رنگ های متنوعی است و کاشت در گلدان برایش بسیار مناسب تر است.

میخک در رنگ هایی چون بنفش، صورتی، قرمز و سفید و دو رنگ وجود دارد. قطر آن به 3 تا 5 سانتی متر هم می رسد. این گیاه چندساله است که تا ارتفاع 80 سانتی متری هم می رسد.

بذر گل میخک از دسته بذرهای زینتی است که در بازار وجود دارد. بذر مرغوب دارای رنگ و رطوبت خوبی است. از نظر ظاهری خیلی خوب می توانید بذر خوب میخک را تشخیص دهید. بذرها باید درخشندگی خوبی را داشته باشند. بهتر است برای خرید بهترین بذر گل میخک از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید. شاید خود بذر قیمت زیادی نداشته باشد اما هزینه و زمان کاشتش کم نیست. پس برای تهیه بذر مناسب حتما وسواس به خرج دهید.

ویژگی بذر خوب و مرغوب میخک

  • شفاف و درخشان
  • باردهی عالی
  • خلوص بالا
  • آماده برای کشت
  • مقاومت در برابر امراض و آفات
  • زمان گلدهی بالا

ویژگی بذر خوب و مرغوب میخک

کاشت بذر گل میخک

ابتدایی ترین کار در کاشت بذر گل میخک این است که خاک مناسبی را برایش تهیه کنید. خاک باغچه ممکن است برای رشد این گیاه مناسب نباشد و برای رشد بهتر و وجود سلامت گیاهتان بهتر است از خاک های بسته بندی استفاده کنید. انواع خاک های مناسب برای کاشت بذر میخک در فروشگاه آنلاین گیاهامی وجود دارد. بهترین ترکیب خاک برای کاشت این بذر ترکیبی از  ۳۰ درصد کوکوپیت + ۵۰ درصد پیت ماس یا ورمی کمپوست + ۲۰ درصد پرلیت دانه ریز می باشد.

در ابتدا باید بذر گل میخک را در آبی ولرم قرار دهید تا خیس بخورد. 3 تا 10 ساعت زمان مناسبی است تا پوسته بذرها خیس خورده و شکسته شده و جدا شود. این کار باعث می شود تا جوانه زنی در بذرها با سرعت بیشتری اتفاق افتد.

نشاء کردن و یا مستقیم کاشتن بذر گل میخک

اینکه بذرها با کمک نشاء کاشته شوند و یا از طریق مستقیم، بستگی به عواملی دارد.  

آب و هوا

اگر هوا سرد است باید اقدام به نشاء کردن بذرها در جایی گرم نمایید. مثلا در گلخانه و یا منزل این کار را انجام دهید. وقتی که هوا گرم شد به بیرون انتقال دهید. اگر که در فصل گرما هست می توان در بیرون خانه در باغچه و یا گلدان کاشت بذر را انجام داد.

کاشت در گلدان یا در باغچه

اگر می خواهید بذرها را در گلدان بکارید، کاشت مستقیم گزینه خوبی است ولی اگر می خواهید در باغچه بکارید بهتر است از طریق نشاء اقدام کنید.

بذر ها را میتوانید در گلدان یا سینی نشاء و یا حتی لیوان های یکبار مصرف نشا کرده یا اینکه مستقیم در محل اصلی کاشته شود، نشاء کردن نسبت به کاشت مستقیم مزیت بیشتری هم دارد.

نشاء کردن بذر گل میخک

نشاء بذر گل میخک

یک ظرف و یا یک گلدان را با خاک پر نمایید. خاک درون ظرف را آبیاری کنید. آب از زهکشی ظرف باید خارج شود. سوراخی در خاک ایجاد کنید. عمق سوراخ ها نیم تا یک سانتی متر باشد. بذرها را در سوراخ ها بگذارید و رویشان خاک بریزید. دو تا بذر بیشتر در یک سوراخ کاشته نشود. چهار برگه شدن گیاهتان را به زودی می بینید.

نکات مهم در کاشت بذر میخک با نشاء

  • بهتر است که از خاک کمپوست استفاده کنید تا نشاهای قوی تری را داشته باشید.
  • بهترین دما برای کاشت نشاء بین 15 تا 20 درجه است.
  • خیلی به نور احتیاج ندارد، اما در مقابل تابش مستقیم نور خورشید باید به رطوبت آن تئجه زیادی شود.
  • سطح خاک را همیشه با اسپری آبیاری کنید و مرطوب نگه دارید.

کاشت مستقیم بذر میخک

  • بذر در دمایی بین 15 تا 20 درجه کاشته شود.
  • در بستر باغچه کود دامی ریخته شود.
  • خاک باغچه را تا عمق 15 تا 20 سانتی متر زیرورو کنید.
  • خاک را آبیاری نمایید
  • بذرها را در فاصله نیم تا 1 سانتی متری بکارید.
  • روب بذرها را خاک ریخته و منتظر جوانه زدنشان باشید.

زمان کاشت بذر گل میخک

 کاشت بذر گل میخک

بهترین زمانی که می توتن برای کاشت بذر گل میخک در نظر گرفت، فصل بهار است. وقتی سرمای هار به پایان رسید اقدام به کاشت نمایید. در فصل سرما کاشت بذر میخک را کنار گذارید. در سرما می توانید بذر گیاه را در فضای گرم خانه نشاء بزنید و پس از پایان سرما به بیرون منتقل کنید. توصیه ما این است که میخک را در گلخانه و در فضای خانه در گلدان نگهداری کنید.

خرید اینترنتی بهترین بذر گل میخک

همانگونه که در متن بالا ذکر شد، بهترین بذر میخک باید از نظر رنگ و درخشندگی کاملا  مرغوب باشد. دانه های بذر سالم و درشت باشند و زدگی نداشته باشند. اما برای اطمینان خاطر بیشتر بهتر است از فروشگاه های معتبری اقدام به خرید بذر نمایید تا هزینه و وقت کاشتن بذر را هدر ندهید. اگر می خواهید از خریدمحصولتان مطمئن باشید می توانید از سایت معتبر گیاهامی به طور آنلاین اقدام به خرید بهترین بذر میخک نمایید. قیمت بذر میخک در فروشگاه گیاهامی 5000 تومان است که در بسته های آلومینیومی قرار دارد.

افزودن ماژول جدید
0%

سبد خرید