منو دسترسی
بهترین کود گیاهان گلدار

بهترین کود برای گیاهان گلدار چیست؟

از کارهای مهمی که باید برای نگهداری گیاهان گلدار صورت گیرد، انتخاب بهترین کود برای گیاهان گلدار است. کودها دارای انواع گوناگونی هستند که هر کدام برای یک نوع از گیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

بعضی از کودها برای گیاهان برگی بعضی ها برای گیاهان میوه دار و بعضی دیگر هم برای گیاهان گلدار مناسب هستند. اگر می خواهید برای گیاهان گلدار بهترین کود را انتخاب کنید باید به فاکتورهای گوناگونی توجه کرد.

اولین چیزی که برای انتخاب کود برای گیاهان گلدار باید توجه شود این است که نیاز گیاه خود را بشناسید. باید بر حسب نیاز گیاهتان بهترین کود را برایش انتخاب کنید. یک کود خوب و عالی برای گیاهان گلدار باید دارای مواد مغذی باشد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با انتخاب بهترین کود گیاهان گلدار بیشتر آشنا شوید.

کود شیمیایی یا طبیعی برای گیاهان گلدار مناسب است؟

کود شیمیایی یا طبیعی برای گیاهان گلدار مناسب است؟

وقتی می خواهید برای گیاه گلدار خود کودی را تهیه کنید، ممکن است شک داشته باشید که کود گیاهی یا کود طبیعی بهترین کود برای گیاهان گلدار است. پس باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا بهترین کود را برای گیاهتان انتخاب کنید.

همانطور که از نام کود شیمیایی مشخص است، از مواد شیمیایی تشکیل شده است. پس از این کودها برای باغ های ارگانیک استفاده می شود.

در مقابل کودهای طبیعی هستند که از  از مواد معدنی، حیوانی و یا گیاهی تهیه شده است و ساختارش بر این اساس است. استفاده از این کودها در باغ های ارگانیک هم مشکلی را به وجود نمی آورد.

اگر از بین کودهای شیمیایی می خواهید برای گیاهان گلدار انتخاب کنید باید توجه داشته باشید که سرعت آزاد سازی مواد معدنی در آن ها چقدر است. پس برای انتخاب بهتریت کود برای گیاهان گلدار حتما باید به سرعت آزاد سازی مواد شیمیایی دقت داشته باشید.

اگر صورت آزادسازی مواد معدنی در کودهای شیمیایی کم باشد باید از آن در فصلی که گیاه رشد می کند، استفاده کرد. اگر هم که سرعت آن بالا بود در هر فصلی می توان چند بار از آن استفاده کرد.

در کودهای طبیعی همچین موردی وجود ندارد و خودشان بهترین سرعت را برای ازادسازی مواد معدنی برای گیاه گلدار را دارند. گیاه با سرعت مناسبی از کود بهره می برد و دیگر نگران سوخته شدن گیاه خود نیستید.

کود مایع برای گیاهان گلدار

یک نوعی از بهترین کود برای گیاهان گلدار کود مایع هستند. کودهای مایع از  محلول های آبی آمونیاک، آمونیاک بدون آب، محلول آبی نیترات آمونیوم تهیه شده اند. این کود بیشتر برای گیاهانی که شاخ و برگ بیشتری دارند، استفاده می شود. سرعت اثرگذاری در این کود بسیار بالا است. این نوع از کودها را بیشتر در زمانی استفاده می کنند که هوا سرد است. در نتیجه برای گیاه هم مشکلی را ایجاد نمی کند.

کود مایع برای گیاهان گلدار

نکات مهم در انتخاب بهترین کود برای گیاهان گلدار

  • برای آنکه بهترین کود را برای گیاه خودتان انتخاب کنید، باید گیاه خودتان را خیلی خوب بشناسید تا بهترین کود را برای آن تهیه کنید.
  • بر روی هر کود بسته بندی شده مواد به کار رفته در آن نوشته شده است.
  • مقدار NPK ، گوگرد، کلسیم، پودر استخوان، منیزیم و … بر روی بسته وجود دارد.
  • با شناخت گیاه گلدار خود می توانید بهترین کود را برایش انتخاب کنید.
  • کودهای بر پایه حیوانی هم برای گیاهانی که بیشتر شاخ و برگ دارند، مناسب است. دارای نیتروژن زیادی هم هستند.

ویژگی کودهای گیاهی برای گیاهان گلدار

  1. بهترین کود برای گیاهان گلدار کود گیاهی است.
  2. کودهای گیاهی مواد مغذی را خیلی سریع به گیاه می رسانند.
  3. کودهای گیاهی باعث رشد بیشتر گیاهان گلدار می شوند.
  4. بهترین کود گیاهی برای گیاهان گلدار، کودی است که دارای فسفر زیادی است. فسفر زیاد باعث رشد بهتر گیاه و گلدهی بهتر در گیاه می شود.

کودهای امولسیون دار چه هستند؟

کودهای امولسیون دار چه هستند؟

کودهایی که پایه امولسیون ماهی دارند از بهترین کودها برای گیاهان گلدار هستند.

این کودها چند منظوره هستند و برای انواع گیاهان استفاده می شوند.

برای خرید خاک گلدان نیز می توانید در سایت گیاهامی خرید خود را انجام دهید.

کود گلدهی خانگی چیست؟

برای کاهش خطر کودهای شیمیایی می توان کود گلدهی خانگی تهیه کرد. این نوع کود را می توان در خانه و از مواد گوناگونی مثل موز، گزنه، قهوه، پوست تخم مرغ، خاکستر چوب و …تهیه کرد.

این کود هم باعث گلدهی گیاه و هم باعث تقویت گیاه می شود. کود موز دارای پتاسیم و فسفر زیادی است که برای تقویت گیاهان گلدار بسیار مناسب است. برای تهیه این کود دو راه وجود دارد.

  1. در روش اول می توان به مدت 15 دقیقه پوست موز را روی حرارت قرار دادهو بعد آن را از صافی عبور دهید. به مقداری دو برابر مایع درون ظرف آب ریخته و خیلی خوب مایع را حل کنید.
  2. در روش دوم باید از پوست خشک شده موز استفاده کرد. ابتدا پوست موز را به صورت پودر در آورده و بعد از آن پودر را اطراف ریشه بگذارید.

سوالات متداول

بهترین کود برای چمن چیست؟
بهترین کود برای چمن چیست؟

کودهایی که 5 درصد فسفات، 20 درصد نیتروژن، 10 درصد هم پتاسیم دارند. 

کود قهوه چیست؟
کود قهوه چیست؟

کودی که از تفاله های قهوه به دست می آید و برای هر پیمانه تفاله هم سه لیتر آب اضافه می شود. این محلول را بعد از یک هفته استراحت پای گیاه می ریزند. 

بهترین کود برای گیاهان گلدار چیست؟
بهترین کود برای گیاهان گلدار چیست؟

بهترین کود برای گیاهان گلدار کودهای طبیعی هستند. سرشار از مواد معدنی و حیوانی و گیاهی هستند. 

افزودن ماژول جدید
0%

سبد خرید