منو دسترسی

خرید بذر قارچ

1400/11/16 در ساعت 17:18:00

خرید بذر قارچ باکیفیت

خرید بذر قارچ

نکات مهم در خرید بذر قارچ

بذر قارچ در واقع همان ریشه پرورش یافته ای است که بر روی دانه غلات قرار دارد. بذر قارچ حتما بر روی دانه غلات رشد و نمو ندارد و می تواند بر روی خاک اره یا پیم های چوبی و یا اینکه در محیطی مایع هم ، بذر قارچ را کاشت تا رشد کند.

بهترین روش کاشت و رشد آن بر روی دانه هایی غلات چون، چاودار و گندم و ذرت می باشد. در کشور ما بیشتر بذرهای قارچ را بر روی دانه گندم قرار می دهند تا پرورش یابد.

اگر می خواهید قارچ خوراکی باکیفیتی را برداشت نمایید باید بذر پایه را خوب انتخاب کنید. خرید بذر قارچ را از فروشگاه های معتبر و بااصالت انجام دهید تا محصول باکیفیتی را برداشت نمایید. اگر بذر قارچ باکیفیتی را نداشته باشید، هر چه قدر هم که نکات نگهداری از رشد بذر را انجام دهید و رعایت کنید، نتیجه مطلوبی را کسب نخواهید کرد.

در خرید بهترین بذر قارچ چه نکاتی را رعایت کنیم

خرید بهترین بذر قارچ

در ایران دو نوع بذر قارچ وجود دارد. یکی بذر قارچ دکمه ای است و دیگری بذر قارچ صدفی می باشد. قارچ دکمه ای مصرف و فروش بیشتری دارد پس بذر آنهم بالطبع فروش بهتری هم دارد.

برای خرید بذر قارچ می توانید از مراکز معتبر اینترنتی اقدام نمایید. با خرید از فروشگاه های آنلاین و معتبر فروش بذر می توانید، از  لحاظ اقتصادی، افزایش کیفیت و راندمان محصول اطمینان داشته باشید.

ویژگی های بذر قارچ باکیفیت چیست

  • توده بذر قارچ باید به طور کامل سفید و شبکه میسیلیومی حول همه دانه ها را پوشانده باشد .
  • رنگ اسپان تازه ( بذرقارچ ) سفید می باشد که اگر قهوه ای بود نشانه کهنه و مانده بودن بذرقارچ می باشد.
  • توده بذرقارچ باید بدون آثاری از کپک و لکه های رنگی باشد .
  • بوی ترشیدگی هم نداشته باشد.

شرایط نگهداری از بذر قارچ

شرایط نگهداری از بذر قارچ

اسپان ها باید در محیط هایی خنک و سرد و در دمایی بین 0 تا 5 درجه سانتی گراد نگهداری شوند. پس از خرید بذر قارچ می توان تا 3 ماه از آن ها نگهداری کرد. 24 ساعت قبل از استفاده از اسپان ها آن ها در دمای اتاق نگهداری نمایید.

نکته مهم در نگهداری بذرها این است که گاهی به مدت زیاد بذرها محافظت می شوند، و در اثر رشد زیاد میسیلیوم ها توده های ضخیم از میسیلیوم ها ابجاد می گردد که بهترین راه این است، قبل از مصرف باید آن ها را تکان داده تا اینکه از هم جدا شوند و سپس مورد استفاده قرار گرفته شود.

شرایط نگهداری از بذر قارچ دکمه ای

 نگهداری از بذر قارچ دکمه ای

برای نگهداری از بذرهای قارچ دکمه ای دقت شود که به حرارت حساس هستند و باید در جای خنک از آن ها نگهداری شود. پس باید شرایط خوبی برای حمل و نقل آن اتخاذ گردد.

اگر قصد خرید بذر قارچ را دارید از هر جایی تهیه نفرمایید که برای بذر باکیفیت باید یکسری نکات و موارد مهم رعایت شود.

از نکات مهمی که باید در خرید بذر قارچ صورت گیرد این است که مواردی چون حمل و نقل اصولی و مناسب برای اسپان، بسته های محفوظ که دارای موقعیت تهویه باشند، تمیزبودن و اینکه عاری از آلودگی ها باشد و ماشین های حمل و نقل دارای دستگاه های خنک کننده باشند، همه در بهبود کیفیت بذر قارچ موثر هستند.

وجود دستگاه خنک کننده در ماشین های حمل و نقل باعث می شود که کبسه ها گرم نشوند و کیفیت بذر قارچ حفظ گردد.

انتخاب نژاد مناسب بذر قارچ دکمه ای

نژاد خوب در بذر قارچ دکمه ای دارای شرایط محیطی خوب و مناسب است. نوع مواد خام مورد استفاده، آب و هوا، روش سرد کردن و بسیاری موارد دیگر است که در انتخاب نژاد خوب تاثیرگذار است.

روش برداشت محصول هم در انتخاب بذر با نژاد خوب موثر است. باید نژادی را انتخاب نمایید که  برداشت  در دستی دچار ایراداتی چون خرابی و فساد بذر نشود و یا در برداشت به روش مکانیکی  حتما فلش ها یکنواخت باشند.

کاشت بذر قارچ

بعد از خرید بذر قارچ باید با اصول و روش کاشت بذر قارچ آشنا شوید. پرورش قارچ کسب و کاری است که زود به نتیجه می رسد و خیلی هم سرمایه بالایی نمی خواهد. اما باید اطلاعات درست در این زمینه را داشته باشید. در واقع مانند هر حرفه ای اصول و تکنیک های کاری خودش را دارا است.

پرورش قارچ در خانه محدودیت زمانی ندارد اما اگر در فضای باز می خواهید این کار را انجام دهید باید دما و تهویه مناسب را مهیا نمایید.

بیشتر قارچ ها به نور مستقیم خورشید نیاز ندارند و برخی هم با نور مصنوعی می توانندرشد خوبی را داشته باشند.

برای انتخاب دمای مناسب هم در پرورش قارچ باید گفت که با توجه به گونه های مختلف در قارچ ها، دماها متفاوت است. اما در حالت کلی قارچ هایی که بیشتر مصرف دارند و پرطرفدار هستند دکمه ای و صدفی به دمای بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد ولی قارچ گانودرما به دمای بین 26 تا 33 درجه سانتی گراد نیاز مند است.

در نهایت اینکه

اگر قصد خرید بذر قارچ را دارید از مراکز معتبری اقدام نمایید که اصول و نکات مهم را در تولید بذر باکیفیت قارچ رعایت می کنند. با خرید بذر بی کیفیت و ناسالم تمامب زحمات در کاشت هدر رفته و نتیجه خوبی از برداشت محصول هم نخواهید داشت.

سوالات متداول خرید بذر قارچ

مهم ترین که باید در خرید بذر قارچ باکیفیت رعایت شود چیست؟

مواردی چون حمل و نقل اصولی و مناسب برای اسپان، بسته های محفوظ که دارای موقعیت تهویه باشند، تمیزبودن و اینکه عاری از آلودگی ها باشد.

 دمای مناسب برای کاشت بذر قارچ چیست؟

برای انتخاب دمای مناسب هم در پرورش قارچ باید گفت که با توجه به گونه های مختلف در قارچ ها، دماها متفاوت است.

چه نوع قارچی بیشتر کشت می شود و طرفدار دارد؟

خرید بذر قارچ دکمه ای بیشتر طرفدار را دارد و قارچ دکمه ای سفید بیشترین نوع قارچی است که در سراسر دنیا و ایران کاشت می گردد.


نظر جدید
0%

سبد خرید