منو دسترسی

خرید بذر اصلاح شده

1400/11/12 در ساعت 13:53:00

خرید بذر اصلاح شده باکیفیت

خرید بذر اصلاح شده

خرید بذر اصلاح شده

اگر به دنبال خرید بذر اصلاح شده و بذری هستید که ویژگی های مطلوب کشاورزی را داشته باشد و بهترین و برترین بذر در بذرهای هم ردیف خود باشد، درست آمده اید! خرید انواع بذر اصلاح شده و باکیفیت در فروشگاه اینترنتی گیاهامی وجود دارد. در این مقاله همراهمان باشید تا درباره ویژگی های بذر اصلاح شده بیشتر بدانیم.

بذر اصلاح شده

بذر اصلاح شده، بذرهای باکیفیتی هستند که نسبت به بذرهای هم قطارش از کیفیت و مرغوبیت بیشتری برخوردارند. این نوع بذر در اثر مهندسی ژنتیک و لقاح مصنوعی و غیر طبیعی والدین صورت می گیرد. البته که روش های دیگر هم برای تولید بذر اصلاح شده که وبژگی های مطلوب کشاورز را داشته باشد، وجود دارد.

مزیت خرید بذر اصلاح شده

مزیت خرید بذر اصلاح شده

افزایش پیوسته تولیدات و محصولات کشاورزی به بذور باکیفیت و اصلاح شده بستگی دارد. از مهم ترین اهداف در اصلاح گیاهان زراعتی هم افزایش عملکرد است.

اگر می خواهید کشت موفقی داشته باشید باید بذور سالم و باکیفیت را کشت کنید. بذر فاکتور مهمی در تولید محصولات باکیفیت زراعی است. استفاده از بذور باکیفیت و اصلاح شده، موجب ابیشتر شدن بهره‌وری از منابع تولید، رسیدن به عملکرد بیشتر و امنیت غذایی می باشد.

با خرید بذر باکیفیت و اصلاح شده، تولید محصول بیشتری را خواهید داشت و در ادامه با انتخاب نوع گونه بذر، می تواند در برابر آفات و بیماری ها مقاومت بیشتری داشته باشد. پس برای افزایش تولید و بالا رفتن درامد کشاورز استفاده و خرید ذر اصلاح شده توصیه می شود.

بذرهای اصلاح‌شده از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تولید شده و وارد بازار می گردد که می توان گفت از دسته بهترین و باکیفیت ترین بذرهای تولیدی در کل کشور به محسوب می شود.

از ویژگی های استفاده و خرید بذر اصلاح شده گزینه های زیر می باشد که به مهم ترینشان اشاره شده است.

  • توسعه کشاورزی و رضایت کشاورزان از عملکرد زراعی
  • پر محصول بودن
  • مقاومت در برابر آفات و بیماری ها
  • بهبود کیفیت محصول و افزایش درامد از محصول به دست آمده
  • مقاومت در برابر شک های محیطی

تاثیر بذور اصلاح شده در کشاورزی و محصولات

تاثیر بذور اصلاح شده در کشاورزی و محصولات

بذور اصلاح شده تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه های سالیانه دارد. در شرایط کنونی، با یارانه دولتی این بذرها تولید شده و وارد بازار می شوند. پس کشاورز بذرهای تولیدی خودش را به فروش رسانده و بذر مورد نیازش را با شناسنامه و برند معتبر و خلوص بالا و ضدعفونی شده، به دست آورده و کاشت می نماید.

بذرهای اصلاح شده دارای بیشترین درجه خلوص ژنتیکی و فیزیکی هستند که از نشانه های مهم یک بذر خوب و باکیفیت است. این بذرها قدرت جوانه زنی بسیار زیادی دارند و محصولات یه دست آمده از این بذور دارای یکنواختی بهتری هستند.

با از بین بردن و حذف بذرهای بی کیفیت و کم کیفیت و ضعیف، گیاهیچه های حاصل از بذور اصلاح شده، ریشه های مقاوم تری هم دارند. در برابر تنش های محیطی چون سرما و خشکی و بی آبی هم مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

مهم ترین هدف از ایجاد بذور اصلاح شده و خرید بذر اصلاح شده این است که افزایش عملکرد صورت گیرد. یکنواختی و یکدست بودن محصولات در مزرعه از اهداف و تاثیرات استفاده از بذور اصلاح شده در کشاورزی می باشد.

خرید بذر باکیفیت اصلاح شده و مطمئن از گیاهامی

خرید بذر باکیفیت اصلاح شده و مطمئن از گیاهامی

بذر اصلاح شده باید در مراحل مختلف تهیه و کنترل بذر در مزارع، انبار، کارخانجات و آزمایشگاه ها خیلی دقیق و با وسواس کنترل و بررسی شود. اگر نظارت درستی بر انجام مراحل تهیه و توزیع بذر اصلاح شده صورت نگرفته باشد، بذر با دیگر ارقان ترکیب شده و در نتیجه تمام زحمات کشاورز را هدر می دهد.

با خرید بذر بی کیفیت اصلاح شده، ضرر و زیان قابل توجهی دامنگیر کشاورز می شود. برای تولید بهترین بذر اصلاح شده باید اصول و مقررات نظارت و بررسی و گواهی بذر و بهره گیری از علوم مختلفی نظیر آمار، طرح آزمایشات، اصلاح نباتات در جهت حفظ خلوص ژنتیکی و مکانیکی ارقام اصلاح شده مورد توجه و رعایت قرار گیرد.

بذر هیبرید و GMO

هیبرید و GMO از روش های مهم در اصلاح بذور هستند. هر دو هم دارای اهداف یکسان و مشترکی می باشند که به جمع آوری تمامی ویژگی های مثبت در یک گیاه ختم می شود. اما روش این دو در اصلاح بذور کاملا فرق دارد و متفاوت است.

تفاوت بذر هیبرید و GMO

تفاوت بذر هیبرید و GMO در هدف نیست و در طول مسیر تولید می باشد. تولید بذور اصلاح شده با روس GMO به زمان، دانش و هزینه بیشتری نسبت به بذور هیبرید دارد. در نتیجه بیشتر تولیدات با روش هیبرید صورت می گیرد.

البته قابل ذکر است که برخی از تولیدان کشاورزی ما از بذور محلی استفاده می شود و در مراحل داشت و نگهداری از مواد شیمیایی استفاده می شود.

سخن اخر

با خرید بذر اصلاح شده می توان به محصولات بیشتر و باکیفیت تری دست یافت که در ادامه افزایش درامد را در بر خواهد داشت. برای خرید بهترین بذر اصلاح شده بهتر است از فروشگاه های مطمئن و شناخته شده اقدام نمایید.

در فروشگاه گیاهامی بذرهای اصلاح شده موجود، زیر نظر کارشناسان صورت می گیرد و اصول و مقررات نظارت و بررسی و گواهی بذر و بهره گیری از علوم مختلفی نظیر آمار، طرح آزمایشات، اصلاح نباتات در جهت حفظ خلوص ژنتیکی و مکانیکی ارقام اصلاح شده مورد نظارت قرار می گیرد.  

سوالات متداول خرید بذر اصلاح شده

بذر هیبرید چیست؟

برای اصلاح گیاهان مقاوم از روش هیبرید و یا دو رگ گیری استفاده می شود. بذرهای هیبرید از روش هایی با هزینه کم و در مزارع و گلخانه ها تولید می گردد. هیبرید از مرزهای گونه ای عبور نمی کند. خیلی هم به تکنولوژی بالا نیازی ندارند. در کشور ما بیشتر بذرهای اصلاح شده با این روش تولید می شوند.

بذر تراریخته GMO چیست؟

بر عکس تولید بذرهای هیبریدی در بذور تولید شده با روش GMO، پا فراتر از مرزهای گونه ای می رود. می توان دی ان آ  DNAرا دستکاری و ادغام کرد که طبیعت هرگز توانایی انجام آن را ندارد. تولید بذر اصلاح شده با روش GMO با تکنولوژی پیچیده و پر هزینه ای صورت می گیرد.


نظر جدید
0%

سبد خرید