منو دسترسی

نحوه کاشت و نگهداری گل مینا

1400/11/05 در ساعت 14:25:00

نحوه کاشت و نگهداری گل مینا

نحوه کاشت و نگهداری گل مینا


نحوه کاشت و نگهداری گل مینا

گل مینا از گل هایی که در فصل تابستان باز می شوند. اما زمان کاشت بذر گل مینا در اوایل بهار است. نحوه کاشت و نگهداری گل مینا بسیار آسان است و در این مطلب به طور کامل به آن می پردازیم.

کاشت گل مینا هم از طریق بذر و هم از راه بوته است. بهترین روش برای کاشت گل مینا از طریق بذر است. بهتر است که خرید بذر را از مراکز و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. اطمینان داشتن از قوه نامیه و کیفیت بذر در رشد خوب گیاه موثر است.

قبل از کاشت، گلدان های کوچک و مناسبی را انتخاب کنید. آن را با خاک سبک و مواد آلی پر کنید. در هر گلدان یک بذر بکارید و یهتر است که از گلدان های مخصوصی که برای تراس وجود دارد، استفاده نمایید.

بذر گل مینا باید تا عمق 2 الی 3 سانتی متری خاک کاشته شود. معمولا فاصله بین دانه 23 تا 25 سانتی متر می باشد. برای اینکه خاک زهکشی مناسبی داشته باشد در انتهای هر گلدان دو تا 3 سوراخ را ایجاد کنید تا آب اضافی خارج شود و باعث پوسیده شدن ریشه نشود.

بعد از اینکه بذر را کاشتید آن را خوب آبیاری نمایید و در مقابل نور خورشید قرار دهید تا نور کافی برای رشد را دریافت کند. در نحوه کاشت و نگهداری گل مینا داشتن نور کافی از عوامل مهم در رشد گیاه است. لازم است که گیاه روزی 4 ساعت از نور کافی برخوردار شود و در مقابل آفتاب قرار گیرد.

آبیاری گلدان بهتر است هفته ای 2 تا 3 بار باشد. قبل از آبیاری چک کنید که خاک گلدانتان حتما خشک شده باشد. در حدود 10 روز بعد، بذرها سبز می شوند. در اوایل تابستان هم گلدهی در گیاه را شاهد خواهید بود. گل مینا گیاهی 3 ساله است و بیشتر وقت ها دائمی تست و هر ساله می توانید شاهد گلدهی آن باشید.

کاشت گل مینا از طریق بوته

کاشت گل مینا

در نحوه کاشت و نگهداری گل مینا از طریق بذر بسیار بهتر است اما گر قصد دارید که از طریق بوته با پاجوش بکارید می توانید در بهار و پاییز سال بعد، بوته ها را جدا کنید و در گلدان دیگری آن را بکارید. برای شادابی بهتر گیاه مینا بهتر است که در زمستان هرس شود.

  • ویژگی های گل مینا
  • گیاهی علفی و چند ساله است.
  • دارای انواع مختلفی است.
  • بستگی به نوعش تا 10 الی 160 سانتی متر ارتفاع دارد.
  • در دشت ها و جنگل ها خودرو است.
  • از خواص دارویی برخوردار است.
  • فصل گلدهی آن در اوایل تابستان تا پاییز است.
  • ساقه گل مینا قائم ساده و دارای انشعاب است.
  • در مواقعی که هوا خوب و مستعد است گلدهی دارد.
  • رنگ گل هایش سفید . زرد و صورتی است.

شرایط محیطی و نگهداری گل مینا

بهترین خاک برای کاشت بذر گل مینا، خاک لومی است. خاک های سبک غنی از کود و خاک های سبک برای این گیاه مناسب است.

بهترین دما برای نحوه کاشت و نگهداری گل مینا بین 21 تا 22 درجه سانتی گراد می باشد. گل مینا تا دمای منفی 6 درجه می تواند سردی را تحمل کند اما نباید در برابر بادهای سرد و خشک قرار بگیرد.

آبیاری این گیاه بهتر است بین یک تا دوبار در هفته باشد. اگر هوا گرم باشد، بهتر است دو تا 3 بار گیاه را غبارپاشی نمایید.

گل مینا برای داشتن رشد خوب نیاز به نور کافی دارد. معمولا روزی 4 ساعت حداقل باید در مقابل نور آفتاب قرار بگیرد.

بهترین کود برای رشد گیاه مینا، کود کمپوست است که بهتر است در اطراف ریشه گیاه قرار داده شود.

بیماری ها و آفاتی که ممکن است گیاهان را تحت تاثیر قرار دهد شته ها، کنه و حلزون است. اگر بر روی گیاه شته  مشاهده کردید، باید سریعا آن را شستشو داده و از اسپری ضد حشرات استفاده نمایید. این کار را تا درمان کامل شود، انجام دهید.

خرید بذر گل مینا

 بذر گل مینا

بذر گل مینا در انواع گوناگون با نام شرکت های مختلف وجود دارد. برای خرید بذر باکیفیت و مطمئن از فروشگاه گیاهامی اقدام نمایید. نوع بذرها از سلکسیون است و روند تولید این بذرها به صورت گرده افشانی دستی است. روی گل تلقیح شده را هم با پلاستیک می پوشانند. این روش باعث می شود که سایر گرده ها وارد گل نشود.

فروشگاه گیاهامی تجربه درخشانی را در زمینه فروش بذر و ملزومات تکثیر دارد. می توانید به صورت اینترنتی خرید خود را انجام داده و درب منزل تحویل بگیرید.

قیمت بذر گل مینا

بذرهای موجود در گیاهامی همه از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این بذرها در بسته های آلومینیومی و به قیمت 5000 تومان به فروش می رسد.

بذر گل مینا را نشاء کنیم یا مستقیم بکاریم

بذر گل مینا

برای اینکه بدانیم در نحوه کاشت و نگهداری گل مینا کاشت نشاء بهتر است یا کاشت مستقیم بهتر است باید به عوامل محیطی و شرایط کاشت دقت کرد.

عواملی چون فصل کاشت، کاشت در گلدان و یا کاشت در باغچه است، در روش کاشت بذر تاثیرگذار هستند.

مثلا در فصل سرد سال بهتر است که کاشت به صورت نشاء انجام شود. اگر هم قصد کاشت در باغچه را دارید، باز هم کاشت بذر گل مینا به طریقه نشاء کردن توصیه می شود.

در نهایت اینکه 

طرز کاشت گل مینا بسیار راحت است. فقط باید از اصول و نکات مهم در کاشت آگاهی داشته باشید. در این مطلب سعی بر آن بود تا بهترین نکات و موارد مهم در ارتباط با کاشت و نگهداری گل مینا بیان شود. تا با در نظر داشتن عوامل محیطی و شرایط کاشت، بهترین نوع کاشت چه  از راه نشاء و چه از راه مستقیم صورت بگیرد. برای خرید بذر و ملزومات کاشت گل مینا می توانید از طریق وبسایت گیاهامی اقدام نمایید. 

سوالات متداول نحوه کاشت و نگهداری گل مینا

گل مینا گیاهی چند ساله است؟ 
گل مینا اغلب گیاهی دائمی است . در برخی موارد هم 3 ساله است. 

بهترین زمان برای کاشت بذر گل مینا چه زمانی است؟ 
بهترین زمان برای کاشت بذر گل مینا فصل بهار است. 

بهترین دما برای نگهداری از گل مینا چند درجه است؟ 
بهترین دما برای بذر گل مینا 22 درجه است. 

خرید بذر شاهدانه

1400/11/24 در ساعت 16:23:26

خرید بذر شاهدانه باکیفیت

خرید بذر شاهدانه

آموزش پرپشت کردن گیاه حسن یوسف

1400/10/20 در ساعت 17:23:01

آموزش پرپشت کردن گیاه حسن یوسف -برای اینکه آموزش پرپشت کردن گیاه حسن یوسف را بدانید باید نحوه درست نگهداری از ان را بلد باشید

آموزش پرپشت کردن گیاه حسن یوسف
نظر جدید
0%

سبد خرید