منو دسترسی

خرید خاک مخصوص کاشت بذر

1400/11/04 در ساعت 11:30:00

خرید خاک مخصوص کاشت بذر از گیاهامی

خرید خاک مخصوص کاشت بذر

خرید خاک مخصوص کاشت بذر

خاک از عناصر و عوامل مهم در رشد خوب گیاهان و گلها می باشد. اگر خاک مناسبی برای گل ها و گیاهان و کاشت بذر انتخاب نشود، گیاه از بین رفته و خشک می شود. گیاهان به جز اکسیژن که از هوا به دست می آورند، مابقی نیازهای خود را از خاک و نور خورشید تامین می کنند. پس در این مطلب درباره خرید خاک مخصوص کاشت بذر نکات و موارد مهمی می خوانیم. همراهمان باشید.

انتخاب نوع خاک باید با دقت و بررسی کامل انجام شود. خرید خاک و بستر کاشت بذر باید با ویژگی های گل و گیاه بخواند و طبق آن انتخاب شود. در نتیجه می توان عملکرد خوبی را در گل و گیاه شاهد باشیم.

تهیه خاک خوب و مرغوب برای گیاه بسیار اهمیت دارد و از هر خاکی نمی توان استفاده کرد. با خرید خاک مخصوص کاشت بذر و بستر کشت مناسب، می توان باردهی، گلدهی و عملکرد خوبی را از گیاهتان شاهد باشید.

بستر کاشت برای کاشت بذر مورد استفاده قرار می گیرد که موقتی است و وقتی بذر جوانه بزند باید به محل اصلی منتقل گردد.

اگر جوانه زنی مطلوب در بذر را می خواهید باید، بستر کشت مطلوبی را برای بذر تهیه نمایید. در ادامه به نکات مهم درباره خرید خاک مخصوص کاشت بذر اشاره خواهیم کرد.

نکات مهم در خرید خاک مخصوص کاشت بذر

نکات مهم در خرید خاک مخصوص کاشت بذر

هر گیاه خاک مخصوص خودش را نیاز دارد. سپس نوع خاک هر گیاه هم باید با نوع زیستگاه گیاه هماهنگ بوده و متناسب باشد. خاک ممکن است، اسیدی، قلیایی و خنثی باشد که برای هر گیاه متناسب با خودش نوع خاک تعیین می شود.

از نکات مهم در خرید خاک مخصوص کاشت بذر این است باید به ترکیبات خاک دقت شود. مثلا برخی از گیاهان به آبیاری زیاد و برخی دیگر به آبیاری کمتر نیاز دارند. خاک ها دارای انواع گوناگونی هستند که هر کدام در برابر اب و رطوبت یک نوع واکنش از خود نشان می دهند.

برخی خاک ها هستند که تراکم بیشتری دارند و آب را در خود حفظ می کنند. مثلا خاک پرلیت این گونه است. اما عناصری هستند که آب را خیلی راحت از خود عبور داده و نمی توانند حافظ ان باشند. شن و ماسه از این نوع هستند. خاک رس هم از آن نوع است که آب را با شدت در خود نگه می دارد. در این صورت اگر عدم رسیدگی برای گیاه صورت گیرد، ریشه گیاه پوسیده و از بین می رود.

پس در خرید خاک مخصوص کاشت بذر باید ویژگی های خاک را بشناسید، بررسی کنید و مطابق با نیاز گیاهتان آن را خریداری نمایید.

مورد دیگر در خرید خاک گلدان این است که حتما از خاک های ضدعفونی شده خریداری نمایید. خاک هایی که ضدعفونی می شوند دیگر درگیر قارچ و آفات و بیماری ها نیستند. ضد عفونی کردن خاک برای گیاهان خانگی بسیار مهم است. توصیه می شود که برای اطمینان از سالم بودن خاک ها از خاک های بسته بندی شده خریداری نمایید.

اگر که خرید خاک مخصوص کاشت بذر را خودتان آماده می کنید بهتر است که قبل از کاشت بذر حتما آن را ضدعفونی نمایید.

 خاک مخصوص کاشت بذر را از کجا تهیه کنم

 خاک مخصوص کاشت بذر را از کجا تهیه کنم

خرید خاک را باید از فروشگاه های معتبر و مراکز به نام و مطمئن در فروش خاک داشته باشید.

در فروشگاه معتبر و اینترنتی گیاهامی  انواع خاک و بستر کشت مورد استفاده برای گلها و گیاهان و یا صیفی جات شامل خاک برگ، خاک رس، پرلیت، ورمی پلاست، کمپوست، ماسه، خاک لومی، کوکوپیت، پیت ماس، خاک باغچه، خاک سیلتی، هوموس و پوکه به فروش می رسد.

 خاک مناسب کاشت بذر یا همان بستر کاشت، باید بر اساس نوع کاشت، نوع گیاه و شرایط اقلیمی انتخاب شود. هر کدام از این خاک ها دارای ویژگی های به خصوصی می باشد که در هنگام خرید خاک باید مورد توجه خریداران قرار گیرد.

خرید خاک اینترنتی از فروشگاه گیاهامی

این روزها خرید اینترنتی بسیار مرسوم شده است. فروشگاه های معتبر دارای وبسایت هستند که می توان خرید اینترنتی و آنلاین را از وبسایت انجام داد.

فروشگاه اینترنتی گیاهامی انواع بستر کاشت و خاک مناسب برای کاشت گیاهان را دارد که مشتریان عزیز می توانند به صورت اینترنتی آن را تهیه و خریداری نمایند.

مزیت در خرید خاک مخصوص کاشت بذر از فروشگاه گیاهامی این است که ترکیبات این خاک ها بر روی بسته ها مشخص شده است. هر خاک خاک مخصوص به خود با مقدار عناصر مشخص نیاز دارد.

خرید خاک اینترنتی از فروشگاه گیاهامی

 انواع خاک و بستر کشت برای گیاهان مختلف در فروشگاه اینترنتی گیاهامی موجود است. با توجه به نوع گیاه خود، می توانید خاک مناسب با آن را از طریق وبسایت تهیه و خریداری کنید و دری منزل آن را تحویل بگیرید. تمامی خاک های موجود در فروشگاه بزرگ گیاهامی، بهداشتی و ضدعفونی شده بوده و بهترین محیط برای کشت و پرورش گلها و گیاهان خانگی شما خواهد بود.

در نهایت اینکه

اگر به دنبال خرید خاک مخصوص کاشت بذر با کیفیت و سالم و ضد عفونی شده هستید می توانید از فروشگاه گیاهامی تهیه نمایید. انواع خاک ها برای کاشت بذر، صیفی جات، گلها و گیاهان زینتی و خانگی، کاشت نهال، خاک بنفشه آفریقایی و خاک مخصوص برای کاکتوس وجود دارد.

سوالات متداول خرید خاک مخصوص کاشت بذر

بهترین خاک برای کاشت بذر کدام است؟

خاک مناسب برای بستر کاشت بستگی به نوع گیاه و شرایط اقلیمی آن دارد. برای هر گیاه متفاوت است.

مهم ترین نکته در خرید خاک برای کاشت بذر کدام است؟

خرید خاک مخصوص کاشت بذر این است باید به ترکیبات خاک دقت شود. مثلا برخی از گیاهان به آبیاری زیاد و برخی دیگر به آبیاری کمتر نیاز دارند. خاک ها دارای انواع گوناگونی می باشند. که هر کدام در برابر اب و رطوبت یک نوع واکنش را دارند.

چرا باید خاک قبل از کاشت بذر ضد عفونی شود؟

قبل از خرید خاک، حتما از ضدعفونی شدن آن و سالم بودن آن اطمینان داشته باشید. خاک هایی که ضدعفونی می شوند دیگر درگیر قارچ و آفات و بیماری ها نیستند. ضد عفونی کردن خاک برای گیاهان خانگی بسیار مهم است. اگر خاک را خودتان تهیه می کنید حتما آن را ضدعفونی نمایید.

نظر جدید
0%

سبد خرید