منو دسترسی

بهترین کود برای بونسای

1400/09/28 در ساعت 15:58:00

برای نگهداری درست و اصولی از بنسای باید به مواد مورد نیاز برای رشدش توجه کرد. اگر می خواهید بنسای شما رشد خوبی را داشته باشد، خرید بهترین کود بنسای را فراموش نکنید.

بهترین کود برای بونسای

خرید بهترین کود برای بنسای

برای نگهداری درست و اصولی از بنسای باید به مواد مورد نیاز برای رشدش توجه کرد. اگر می خواهید بنسای شما رشد خوبی را داشته باشد، خرید بهترین کود بنسای را فراموش نکنید.

برای اینکه بهترین کود را برای بنسای خود فراهم کنید، باید درباره مقدار و نحوه و زمان کود دادن به بنسای اطلاعات کافی داشته باشید. درباره کود مناسب حیوانی و یا شیمیایی برای بنسای می خوانیم.

همچنین شما می‌توانید کود مخصوص بنسای را از فروشگاه گیاهامی خریداری کنید، برای خرید کود مخصوص بنسای میتوانید به این دو صفحه مراجعه کنید:

کودمایع مخصوص بنسای فرمول یک 

کود مایع مخصوص بنسای کودینو

درباره گیاه بونسای

اگر می خواهید درباره بهترین کود بنسای بدانید، بهتر است که اول درباره ویژگی ها و خصوصیات خود بنسای مواردی بدانید. بنسای از خلق ایده های جدید و نو در باغبانی در چین و ژاپن به وجود آمده است. از شیوه های گوناگون در پرورش برخی درختان در هرس کردن، ایجاد شده که سایزشان کوچک شده است.

بنساهای متفاوتی از درختانی چون نارون، شمشاد، جنسینگ و افرا و کاج سبک ها و انواعی از شمشادها به وجود آمد. در انتخاب بنساهای آپارتمانی بیشتر از گونه های درختان گرمسیری و یا نیمه گرمسیری استفاده و نگهداری می شود.

با وجود انواع مختلفی از بونسای ها می توان گفت که شیوه های مختلفی هم برای نگهداری آن ها وجود دارد. بعضی از بونسای ها را باید با احتیاط بیشتر در آپارتمان نگهداری کرد. مورد خیلی مهم در نگهداری از بنسای خرید بهترین کود برای بونسای است. تهیه مواد غذایی و مغذی برای گیاه بنسای بسیار اهمیت دارد. زیاد هرس کردن این گیاه، باعث می شود تا به کودهای حیوانی و گیاهی احتیاج پیدا کنند.

کود مناسب برای بنسای چیست؟

کود مناسب برای بنسای باید به گونه ای باشد که با شیوه زندگی این گیاه سازگاری داشته باشد. انواعی از کودها مثل، کود حیوانی، ارگانیک و شیمیایی وجود دارد که برای رشد بهتر گیاهان استفاده می شود. اما بنسای ها بیشتر به این مواد مغذی احتیاج دارند. خاک این گیاهان باید خیلی سبک باشد، پس از مواد مغذی برخوردار نیستند. پس با استفاده از کودها می توان مواد مغذی را برای گیاه بنسای فراهم کرد. البته مصرف کود حیوانی برای گیاه بنسای توصیه نمی شود. پس درباره کودهای شیمیایی صحبت خواهیم کرد.

انواعی از کودهای شیمیایی وجود دارد.. ترکیبات هر کدام از آن ها دارای یکی از عناصر لازم برای گیاهان است. گیاه بنسای به خاطر  نوع به وجود آمدنش برای رشد خود به مواد خاصی نیاز دارد. برای انتخاب بهترین کود برای بنسای بهتر است که درباره نوع رشد بنسای بدانیم.

نیتروژن

نیتروژن یا همان ازت برای بهتر شدن عملیات فتوسنتز و هم چنین رشد برگ ها و جوانه زنی گیاهان کمک کننده است.

فسفر

فسفر تاثیر بسیار زیادی بر رشد ریشه ها دارد. فسفر از عوامل مهم در رشد گیاه بنسای است. طول عمر را در بنسای بیشتر می کند.

پتاسیم

گیاهان هم مانند انسان ها برای رشدشان به کلسیم نیاز دارند. پتاسیم یا همان پتاس در تامین کلسیم مورد نیاز گیاهان بسیار موثر می باشد. پس در ترکیب بهترین کود برای بنسای این عنصر جای دارد.

آهن

آهن از عناصر مهم و ضروری در رشد بنسای هستند. کودهایی کخ برای بنسای ها مناسب هستند دارای آهن می باشند. آهن باعث تقویت و ایجاد انرژی در گیاه بنسای می شود.

روی

انسان برای سالم ماندن پوست و مویش به روی احتیا دارد. گیاه بنسای هم برای شادابی برگ ها و ساقه هایش به عنصر روی احتیاج دارد.

منیزیم

برای بهتر شدن وضعیت فتوسنتز، بهبود جذب پتاسیم آن ها، فعال سازی آنزیم ها و تامین پروتئین مورد نیاز گیاه بنسای به منیزیم نیاز است. این عنصر در رشد گیاه موثر است.

 منگنز

منگنز به بهتر جذب شدن فسفر و کلسیم کمک می کند. فرایند فتوسنتز هم با عنصر منگنز بهتر شده که رشد بهتری را در گیاه شاهد خواهیم بود.

بهترین ترکیب کود بنسای چیست؟

وجود عناصر فسفر، پتاسیم، منگنز، روی و نیتروژن برای گیاه بنسای واجب است. اما بهترین کود بنسای باید مقدار زیادی نیتروژن داشته باشد. اندازه فسفر و پتاسیم هم در بعضی از گیاهان بنسای باید یکسان باشد. برای بعضی دیگر هم پتاسیم کمتر مناسب است. در واقع هر بنسای یک ترکیب خاصی از عناصر کود لازم دارد.

زمان کود دادن به بنسای

گیاهان بنسای دارای زمان بندی متفاوتی در کود دهی است. اما می توان در حالت کلی اینگونه گفت که در بهار و تابستان هر 15 روز یکبار باید کود مخص.ص بنسای داده شود. در فصول سرد مثل پاییز و زمستان هم متفاوت است. فقط باید از فسفر ر این فصول در کوددهی به بنسای استفاده کرد. این نکته مهم است که بنسای هایی که در حال گل دادن و میوه دراوردن هستند، نباید کود داد.

نحوه کوددهی به بنسای

می توان با کودهای مایع و قرصی شیمیایی به گیاه بنسای کود داد. تنها تفاوت در کوددهی بنسای ها در روش کوددهی است. استفاده از کودهای مایع برای بنسای ها متداول تر است. کود مایع را با یک میزان مشخص وارد آب کرده و به بنسای داده می شود. کودهای قرصی هم به گونه ای هستند که روی سطح خاک قرار می گیرند. هر سری که عمل آبیاری انجام می شود، این کود وارد خاک می شود. حتما برای کود دهی برنامه منظم و مشخصی را داشته باشید.

روش های کوددهی به بونسای

  • اسپری کردن محلول بونسای به برگ ها
  • آبیاری درخت بونسای با کود مایع
مقدار مناسب کود بنسای

مقدار 10 میلی لیتر در یک لیوان اب مقدار مناسبی برای کوددهی به بنسای است. یک قاشق چایخوری از کود بنسای را در یک لیتر آب حل کرده و در بازه زمانی 15 روزه استفاده کنید.

عوامل مهم بر قیمت کود بنسای چیست؟
  • کود بنسای می تواند از تولیدات داخلی و یا خارجی (مانند کود بن سای گرین گروت ایتالیایی) باشد.
  • حجم بطری کود بنسای
  • شرکت سازنده کود بونسای که بر کیفیت تاثیرگذار است.
نکات مهم در کوددهی بنسای

گیاهانی که در حال رشد هستند، کوددهی را در هنگام رشد انجام می دهند. در طول مرحله رشد گیاه بنسای به مقدار قابل توجهی مواد مغذی نیاز دارد. با کود دهی ریشه ها قوی تر و برگ های بیشتر به وجود می آید. پس تغذیه بنسای با خرید بهترین کود برای بنسای بسیار حائز اهمیت است. بعضی از موارد مهم در کوددهی بونسای به صورت زیر است.

  1. مراقبت پس از کوددهی و چک کردن سلامت گیاه پس از کود دادن
  2. کوددهی در زمان مناسب
  3. انتخاب بهترین برند کود مانند برند گیاهامی
  4. انتخاب کود درست برای بونسای خود که بدانید در چه مرحله های از رشد قرار دارد. مثلا در مرحله روییدن قرار دارد یا در مرحله رشد است.

بهترین کود گیاهان آپارتمانی

1400/07/26 در ساعت 16:48:56

برای رشد و نمو گیاهان به خاک مناسب احتیاج است. برای آنکه بهترین کود گیاهان آپارتمانی را برای گیاهان خودمان انتخاب کنیم، باید با این مقاله تا انتها همراه شویم. کودها در ترکیب و مواد معدنی و شیوه ساخت با یکدیگر متفاوت هستند. بعضی از کودها برای گیاهان دارای برگ و گل مناسب هستند و برخی دیگر برای گیاهان

بهترین کود گیاهان آپارتمانی

مشخصات بهترین بذر گل نیلوفر

1400/09/22 در ساعت 16:30:44

برای خرید بهترین بذر گل نیلوفر بهتر است درباره مشخصات آن کمی اطلاعات کسب کنید و سپس بهترین بذر گل نیلوفر را انتخاب کرده و با نحوه کاشت درست، آن را بکارید. یک بذر خوب در زمان مناسبی رشد کرده و سبز می شود. بذر خوب در نور کم هم می تواند رشد کند و بالا بیاید ولی نور باید کافی باشد.

مشخصات  بهترین بذر  گل نیلوفر

آموزش کاشت بذر گل شقایق

1400/09/22 در ساعت 16:16:36

گل های شقایق بسیار زیبا هستند. گل شقایق را می توان از بهترین گیاهان برای تکثیر و گل دهی در گلدان و باغچه دانست. در این مطلب درباره آموزش کاشت بذر گل شقایق می خوانیم. کاشت بذر گل شقایق بهترین روش برای تکثیر گل شقایق است. مراحلی که در ادامه بیان می شود برای کاشت بذر گل شقایق است.

آموزش کاشت بذر گل شقایق

کاشت بذر گل میخک

1400/09/22 در ساعت 16:00:47

گل میخک با نام علمی Dianthus شناخته شده است. این گل توسط گیاه شناسی یونانی به نام تئوفرستوس کشف شد. این گل در ابتدا دیانتوس نامیده شد. گلی بومی در نزدیکی خاور میانه است. در این مقاله تحت عنوان خرید بهترین بذر گل میخک به نحوه کاشت و ویژگی های بذر میخک می پردازیم.

کاشت بذر گل میخک

کاشت بذر گوجه فرنگی

1400/09/22 در ساعت 15:28:48

گوجه فرنگی هم مانند دیگر گیاهان نیاز به محیطی ایده ال دارد تا بتواند رشد کند. کاشت و خرید بهترین بذر گوجه فرنگی را در این مطلب بررسی می کنیم، تا نحوه رشد خوب و خوشمزه تر شدن گوجه فرنگی هایتان را یاد بگیرید. گوجه فرنگی در شرایط و محیط های خاصی رشد می کند و در همه نقاط کشور نمی تواند رشد کند.

کاشت بذر گوجه فرنگی

ویژگی های بهترین بذر چمن

1400/09/22 در ساعت 15:18:21

چمن یک نوع گیاه پوششی است که برای پوشاندن سطح خاک و باغچه مناسب است که باعث سرسبزی در آن می شود . از طرفی دیگر، باعث از بین رفتن آلودگی های صوتی و هوا می شود. محیط را مرطوب می کند و باعث ایجاد خنکی در فضا می شود. طراوت چمن بسیار زیاد است که هیچ نوع دیگری از گیاهان پوششی دارای این خصوصیت نیستند. در ا

ویژگی های بهترین بذر چمن
نظر جدید
0%

سبد خرید