منو دسترسی

ویژگی های بهترین بذر چمن

1400/09/22 در ساعت 15:18:00

چمن یک نوع گیاه پوششی است که برای پوشاندن سطح خاک و باغچه مناسب است که باعث سرسبزی در آن می شود . از طرفی دیگر، باعث از بین رفتن آلودگی های صوتی و هوا می شود. محیط را مرطوب می کند و باعث ایجاد خنکی در فضا می شود. طراوت چمن بسیار زیاد است که هیچ نوع دیگری از گیاهان پوششی دارای این خصوصیت نیستند. در ا

ویژگی های بهترین بذر چمن

خرید بهترین بذر چمن

چمن یک نوع گیاه پوششی است که برای پوشاندن سطح خاک و باغچه مناسب است که باعث سرسبزی در آن می شود . از طرفی دیگر، باعث از بین رفتن آلودگی های صوتی و هوا می شود. محیط را مرطوب می کند و باعث ایجاد خنکی در فضا می شود. طراوت چمن بسیار زیاد است که هیچ نوع دیگری از گیاهان پوششی دارای این خصوصیت نیستند. در این مطلب می خواهیم درباره خرید بهترین بذر چمن و ویژگی های آن صحبت کنیم.

چمن یک مشکلی دارد و آن این است که برای رشد حتما نیاز به چمن زنی دارد. هر چمنی برای یک نوع آب و هوا مساعد و مناسب است. برای آب و هوای گرم و سرد و سایه انواع مختلفی از بذر چمن وجود دارد.

انواع بذر چمن

در خرید بهترین بذر چمن حتما به انواع مختلفی از بذرها برخورد خواهید کرد. اگر آن ها را بشناسید، حتما خرید درستی را انجام خواهید داد.

بذر چمن اسپورت

چمن هایی اسپورت هستند که دارای درصدی از ترکیب چمن لولیوم، پوا و فستوکا است. پاخوری بسیار قوی دارند و برای مناطقی که دارای آب و هوای سرد و معتدل هستند، بسیار مناسب است. در استادیوم ها و پارک ها معمولا از این نوع چمن استفاده می شود. برای مناطقی که دارای آب و هوای گرم هستند بهتر خرید بذر چمن اسپورت انجام نشود. زیرا باقی نمی مانند و از بین خواهند رفت. ویژگی چمن اسپورت اینگونه است که در برابر سرما مقاومت دارد و همیشه سبز است.

همیشه سبز است.

خرید بذر چمن برموداگراس

چمن برموداگراس از نوه چمن هایی است که برای مناطق گرمسیری بسیار مناسب است. سیستم ریشه ای در این نوع از چمن ها بسیار قوی تر از چمن هایی است که برای مناطق سرد مناسب هستند. عمق نفوذ ریشه ای چمن های گرمسیری زیاد است و در حدود 90 سانتی متر است. این نوع ازچمن ها برای مناطق گرمسیری بسیار مناسب هستند. مناطق جنوبی ایران مثل بندرعباس و بوشهر از این نوع چمن ها احتیاج دارند.

از ویژگی های بذر چمن برموداگراس این است که مقاومت بیشتری نسبت به گرما داشته و آب کمتری هم احتیاج دارند. در واقع علت سازگاری این نوع چمن در مناطق گرمسیری همین است که به آب کمتری احتیاج دارند.

بذر چمن فستوکا

زیر سایه درختان و یا باغ ها هم به نوعی چمن احتیاج است. چمن فستوکا برای این مکان ها مناسب است. این مدل از چمن در طبقه چمن های فصول سرد و اسپورت قرار گرفته است. از ویژگی هایش این است که در ساختارش و روی برگهایش دارای کلروفیل است. همین عاملی شده است که در برابر سایه مقاومت بیشتری داشته باشد.

چمن های معمولی نیاز به نور کافی و افتاب در طول روز دارند اما بذر چمن فستوکا با 4 ساعت آفتاب هم می تواند رشد خیلی خوبی را داشته باشد.

این نوع چمن باعث خنک شدن باغ و میوه ها می شود. رطوبت در بین درختان باغ را افزایش می دهند که در نتیجه رشد بهتری را از درختان شاهد خواهیم بود.

خرید بذر چمن دایکوندرا

این نوع چمن جدید است و جدیدا وارد بازار ایران شده استو در واقع نوعی شبدر زینتی است و برگ هایی زیبا و قلبی شکل دارد. این نوع از چمن را اگر با بذر چمن اسپورت بکارید، فضایی بسیار زیبا را خواهید داشت. از ویژگی های این نوع چمن این است که رشد خیلی خوبی را دارد و نیازی به چمن زنی و رسیدگی هم ندارد. البته این نکته قابل ذکر است که طراوتی که چمن های اسپورت دارند را هیچ گونه چمنی ندارد.

نکات مهم در خرید بهترین بذر چمن

در خرید بهترین بذر چمن باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. از مهم ترین این موارد می تواند گزینه های زیر باشد.

  • دارای پنجه زنی بالا یاشد.
  • دارای رشد اندام هوایی پایین باشد.
  • دارای سیستم ریشه بندی قوی باشد.
  • بذر چمن باید خالص باشد.

ویژگی هایی که در بالا ذکر شد، همه در نوع چمن اسپورت وجود دارد که بی شک بهترین نوع چمن هم چمن اسپورت می باشد.

کاشت بذر چمن

بهتر است برای اینکه کاشت خوبی از چمن داشته باشید نکات و مراحل زیر را مد نظر داشته باشید.

  1. چمن را به خوبی بیل بزنید.
  2. خاک را زیرو رو کنید.
  3. با انتهای بیل خاک را نرم و پودری کنید.
  4. خاک رس را اضافه کنید و با غلتک فشار دهید.
  5. برای هر متر مربع 50 کیلو بذر را بکارید.
  6. روی بذرها را با کود گاوی یا اسبی بپوشانید.
  7. تا زمان جوانه زدن روزی 2 بار آن را آبیاری کنید.
  8. پس از گذشت 7 روز جوانه ها را خواهید دید.
  9. در ادامه فقط صبح حا و روزی یکبار آبیاری کنید.

نکات مهم در کاشت بذر چمن چیست؟

در کاشت بذر چمن باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

  • اقلیم
  • دما
  • رطوبت
  • خاک

در هر اقلیم باید چمن مناسب برای آن اقلیم کاشته شود تا رشد و ماندگاری خوبی را داشته باشد. در کاشت چمن باید نوع بهره وری آن مشخص شود. مانند، باغ و ویلا و زمین و ...

بهترین بذر چمن یکبار کاشته می شود و تا هفت سال ماندگاربی دارد. باید مراقبت خوبی را هم داشته باشد.

نگهداری از چمن

باید آبیاری منظم را برای رویش خوب چمن ها داشته باشید. مثلا در تهران برای آبیاری چمن ها 9 لیتر بر متر مربع آب روزانه کافی است.

آب زیاد باعث پوسیدگی و از بین رفتن چمن می شود.

آب کمتر هم باعث می شود که چمن خشک شود. خاک چمن هم ترک می خورد.

برای حال خوب چمن هایتان هر چند وقت بهتر است که چمن ها را هرس کرده و چمن زنی کنید. البته همه نوع چمن ها اینگونه نیستند. این کار را هر چقدر بیشتر انجام دهید باعث طراوت بیشتری در چمن ها خواهید شد.

کود مغذی برای رشد و نمو چمن ها بسیار لازم است.

در هنگام کاشت بذر چمن که تازه است، روی آن قدم نزنید تا ریشه آن مقاومت پیدا کند.

سخن اخر

در این مطلب درباره انواع مختلف بذر چمن و خرید بهترین بذر چمن آشنا شدیم. حال با توجه به منطقه مورد نظر می توانید بهترین بذر را تهیه کرده و خریداری نمایید. فروشگاه آنلاین گیاهامی انواع بذرهای مرغوب از جمله بذرهای چمن را در بسته های آلومینیومی با بهترین قیمت به فروش می رساند و می توانید درب منزلتان تحویل بگیرید.


بهترین کود گیاهان آپارتمانی

1400/07/26 در ساعت 16:48:56

برای رشد و نمو گیاهان به خاک مناسب احتیاج است. برای آنکه بهترین کود گیاهان آپارتمانی را برای گیاهان خودمان انتخاب کنیم، باید با این مقاله تا انتها همراه شویم. کودها در ترکیب و مواد معدنی و شیوه ساخت با یکدیگر متفاوت هستند. بعضی از کودها برای گیاهان دارای برگ و گل مناسب هستند و برخی دیگر برای گیاهان

بهترین کود گیاهان آپارتمانی

بهترین کود برای بونسای

1400/09/28 در ساعت 15:58:03

برای نگهداری درست و اصولی از بنسای باید به مواد مورد نیاز برای رشدش توجه کرد. اگر می خواهید بنسای شما رشد خوبی را داشته باشد، خرید بهترین کود بنسای را فراموش نکنید.

بهترین کود برای بونسای

مشخصات بهترین بذر گل نیلوفر

1400/09/22 در ساعت 16:30:44

برای خرید بهترین بذر گل نیلوفر بهتر است درباره مشخصات آن کمی اطلاعات کسب کنید و سپس بهترین بذر گل نیلوفر را انتخاب کرده و با نحوه کاشت درست، آن را بکارید. یک بذر خوب در زمان مناسبی رشد کرده و سبز می شود. بذر خوب در نور کم هم می تواند رشد کند و بالا بیاید ولی نور باید کافی باشد.

مشخصات  بهترین بذر  گل نیلوفر

آموزش کاشت بذر گل شقایق

1400/09/22 در ساعت 16:16:36

گل های شقایق بسیار زیبا هستند. گل شقایق را می توان از بهترین گیاهان برای تکثیر و گل دهی در گلدان و باغچه دانست. در این مطلب درباره آموزش کاشت بذر گل شقایق می خوانیم. کاشت بذر گل شقایق بهترین روش برای تکثیر گل شقایق است. مراحلی که در ادامه بیان می شود برای کاشت بذر گل شقایق است.

آموزش کاشت بذر گل شقایق

کاشت بذر گل میخک

1400/09/22 در ساعت 16:00:47

گل میخک با نام علمی Dianthus شناخته شده است. این گل توسط گیاه شناسی یونانی به نام تئوفرستوس کشف شد. این گل در ابتدا دیانتوس نامیده شد. گلی بومی در نزدیکی خاور میانه است. در این مقاله تحت عنوان خرید بهترین بذر گل میخک به نحوه کاشت و ویژگی های بذر میخک می پردازیم.

کاشت بذر گل میخک

کاشت بذر گوجه فرنگی

1400/09/22 در ساعت 15:28:48

گوجه فرنگی هم مانند دیگر گیاهان نیاز به محیطی ایده ال دارد تا بتواند رشد کند. کاشت و خرید بهترین بذر گوجه فرنگی را در این مطلب بررسی می کنیم، تا نحوه رشد خوب و خوشمزه تر شدن گوجه فرنگی هایتان را یاد بگیرید. گوجه فرنگی در شرایط و محیط های خاصی رشد می کند و در همه نقاط کشور نمی تواند رشد کند.

کاشت بذر گوجه فرنگی
نظر جدید
0%

سبد خرید