منو دسترسی

بهترین کود گیاهان آپارتمانی

1402/03/29 در ساعت 18:51:10

برای رشد و نمو گیاهان به خاک مناسب احتیاج است. برای آنکه بهترین کود گیاهان آپارتمانی را برای گیاهان خودمان انتخاب کنیم، باید با این مقاله تا انتها همراه شویم. کودها در ترکیب و مواد معدنی و شیوه ساخت با یکدیگر متفاوت هستند. بعضی از کودها برای گیاهان دارای برگ و گل مناسب هستند و برخی دیگر برای گیاهان

بهترین کود گیاهان آپارتمانی

بهترین کود گیاهان آپارتمانی

برای رشد و نمو گیاهان به خاک مناسب احتیاج است. برای آنکه بهترین کود گیاهان آپارتمانی را برای گیاهان خودمان انتخاب کنیم، باید با این مقاله تا انتها همراه شویم.

کودها در ترکیب و مواد معدنی و شیوه ساخت با یکدیگر متفاوت هستند. بعضی از کودها برای گیاهان برگ سبز و آپارتمانی و برخی از کودها برای گیاهان گلدار مناسب هستند و برخی دیگر برای گیاهان میوه دار مناسب هستند. 

برای خرید کود مناسب گیاه خود اول باید گیاهمان را بشناسیم و بعد نوبت به انتخاب کود می شود. موارد مهمی که در انتخاب کود مناسب گیاهان آپارتمانی را باید دانست در ادامه بیان می کنیم.

ویژگی بهترین کود گیاهان آپارتمانی

کود شیمیایی مایع بهترین کود گیاهان آپارتمانی است. مطلوبترین کودی که باعث رشد و نمو گیاهان می شود، کود مایع است که مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های این کود می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • رساندن کامل طعام و مواد معدنی به گیاه
  • کود شیمیایی مایع بیشتر برای شاخ و برگ استفاده می شود و به برگها و ساقه گیاهان اسپری می شود.
  • رسیدن مواد معدنی به ریشه گیاه
  • در ساعاتی از روز که هوای مطبوعی وجود دارد بهتر است از این کود استفاده شود تا دچار آفتاب سوختگی در گیاه نشود.
  • طبیعی و ارگانیک باشد.
  • بدون بو
  • زیاد کردن مواد آلی خاک

یکسری از کودهایی هم که به شکل پودر هستند، بهتر است که در زمان آبیاری به گیاه برسد و از عوامل مهم در رسیدن مواد مغذی به گیاه می شوند.

بهترین کود شیمیایی برای گیاهان آپارنمانی

 برای انتخاب بهترین کود گیاهان آپارتمانی بهتر است آن ها را بشناسید. بدانید که چه مواد مغذی برای گیاه شما لازم است. در ادامه کودهای شیمیایی که برای گیاهان آپارتمانی شما مفید است را بیان می کنیم.

کود آهن

کود آهن از مهم ترین عنصرهایی که برای گیاهان لازم است. آهن در تولید کلروفیل نقش مهمی دارد. برای سبزینه برگ گیاه و تولید کلروفیل به آن آهن اضافه می کنند.

آهن برای خاک هایی که آهک دارند و قلیایی است مناسب است. قلیایی بودن خاک باعث می شود تا آهن جامد شود و گیاه نتواند از آن برای رساندن به ریشه گیاه استفاده کند. اگر برگ های تازه و جوان در گیاه شما زرد شود، نشان دهنده کمبود آهن است.

کود گلدهی گیاهان آپارتمانی چیست؟

  1. این کود برای گلدهی و بالا بردن مقاومت در گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. جذب بالایی را دارد و تاثیر زیادی در رشد گیاه شما دارد.
  3. گیاه بعد از استفاده از این کود، پر گل تر و شاداب تر و پر میوه می شود.

استفاده از کود کامل برای گیاهان آپارتمانی

  • این کود دارای اسیدهای آمینه است که باعث تجزیه و جذب شدن مواد مفید و معدنی برای گیاه می شود. این مواد مفید از طریق ریشه جذب گیاه می شوند.
  • به جز مخلوط های قلیایی با بیشتر آفت کش ها هم مخلوط می شوند.
  • این کود دارای ریزمغذی هایی مثل منگنز، روی، آهن، مس و عناصر برم و مولیبدن به ظاهر مایع شکل هستند.
  • دارای عناصر p.k برای پرورش و رشد همه گیاهان است.

آیا احتیاج کودی همه گیاهان با هم یکی است؟

بعضی از گیاهان مانند کاکتوس که رشد بسیار کمی دارند، خیلی نیاز به کود خاصی ندارند. اما مثلا کاکتوس هایی که دارای گل هستند، خوب است که کمی کوددهی شود. البته کوددهی به این گیاهان هم باید یک چهارم کوددهی نسبت به گیاهان بیشتر باشد. کود دادن زیاد هم باعث می شود که گیاه شل و وارفته شود. پس برای انتخاب و نحوه دادن بهترین کود گیاهان آپارتمانی باید گیاه خود را فهمیده باشید.

بهترین زمان کود دادن برای گیاه

بعد از اینکه گیاه خود را خریداری کردید و یا گلدان آن را عوض کردید، بهتر است تا یکماه صبر کنید. بعد از گذشت یکماه، کود دهی به گیاهان خود را شروع کنید. بهترین زمان هم برای اینکار فصل بهار و تابستان است.

هنگامی که می خواهید به گیاه خودتان کود دهید، بهتر است که نصف مقداری که کارخانه تعیین کرده است را استفاده کنید. اینگونه گیاه شما دچار ازدیاد مواد مغذی در خود نمی شود. برای جهت کود دادن به گیاهان، سن و نوع گیاه هم از اهمیت زیادی برخوردار است. گیاهانی که جوان تر و تازه تر هستند در بازه زمانی کوتاهتر کود داده می شود. گیاهان زینتی را هم باید هر ماهی یکبار کود داد.

قارچ کش چیست؟

قارچ کش برای پیشگیری از مبتلا شدن گیاهان آپارتمانی به بیماری ها استفاده می شود.

بیماری های مثل سفیدک و سیاهی گیاهان با قارچ کن درمان می شود.

برای مصرف قارچ کش در حالت کلی به صورت محلول پاشی استفاده می شود. این عملیات بر روی گیاه و خاک قابل استفاده است. یک قاشق چای خوری از قارچ کش را در یک لیتر اب حل کنید و یه حالت اسپری روی گیاهتان پخش کنید. این کار حتما در یک محیط باز و با دست کش انجام شود تا سلامتی شما به خطر نیافتد.

سخن آخر

گیاهان آپارتمانی برای رشد به کود احتیاج دارند.  بهترین کود گیاهان آپارتمانی شامل مواد مغذی است که به رشد و نمو گیاه کمک بیشتری می کند. برای انتخاب کود مناسب گیاه باید ابتدا گیاه خودتان را بشناسید.

بهترین کود برای بونسای

1400/09/28 در ساعت 15:58:03

برای نگهداری درست و اصولی از بنسای باید به مواد مورد نیاز برای رشدش توجه کرد. اگر می خواهید بنسای شما رشد خوبی را داشته باشد، خرید بهترین کود بنسای را فراموش نکنید.

بهترین کود برای بونسای

مشخصات بهترین بذر گل نیلوفر

1400/09/22 در ساعت 16:30:44

برای خرید بهترین بذر گل نیلوفر بهتر است درباره مشخصات آن کمی اطلاعات کسب کنید و سپس بهترین بذر گل نیلوفر را انتخاب کرده و با نحوه کاشت درست، آن را بکارید. یک بذر خوب در زمان مناسبی رشد کرده و سبز می شود. بذر خوب در نور کم هم می تواند رشد کند و بالا بیاید ولی نور باید کافی باشد.

مشخصات  بهترین بذر  گل نیلوفر

آموزش کاشت بذر گل شقایق

1400/09/22 در ساعت 16:16:36

گل های شقایق بسیار زیبا هستند. گل شقایق را می توان از بهترین گیاهان برای تکثیر و گل دهی در گلدان و باغچه دانست. در این مطلب درباره آموزش کاشت بذر گل شقایق می خوانیم. کاشت بذر گل شقایق بهترین روش برای تکثیر گل شقایق است. مراحلی که در ادامه بیان می شود برای کاشت بذر گل شقایق است.

آموزش کاشت بذر گل شقایق

کاشت بذر گل میخک

1400/09/22 در ساعت 16:00:47

گل میخک با نام علمی Dianthus شناخته شده است. این گل توسط گیاه شناسی یونانی به نام تئوفرستوس کشف شد. این گل در ابتدا دیانتوس نامیده شد. گلی بومی در نزدیکی خاور میانه است. در این مقاله تحت عنوان خرید بهترین بذر گل میخک به نحوه کاشت و ویژگی های بذر میخک می پردازیم.

کاشت بذر گل میخک

کاشت بذر گوجه فرنگی

1400/09/22 در ساعت 15:28:48

گوجه فرنگی هم مانند دیگر گیاهان نیاز به محیطی ایده ال دارد تا بتواند رشد کند. کاشت و خرید بهترین بذر گوجه فرنگی را در این مطلب بررسی می کنیم، تا نحوه رشد خوب و خوشمزه تر شدن گوجه فرنگی هایتان را یاد بگیرید. گوجه فرنگی در شرایط و محیط های خاصی رشد می کند و در همه نقاط کشور نمی تواند رشد کند.

کاشت بذر گوجه فرنگی

ویژگی های بهترین بذر چمن

1400/09/22 در ساعت 15:18:21

چمن یک نوع گیاه پوششی است که برای پوشاندن سطح خاک و باغچه مناسب است که باعث سرسبزی در آن می شود . از طرفی دیگر، باعث از بین رفتن آلودگی های صوتی و هوا می شود. محیط را مرطوب می کند و باعث ایجاد خنکی در فضا می شود. طراوت چمن بسیار زیاد است که هیچ نوع دیگری از گیاهان پوششی دارای این خصوصیت نیستند. در ا

ویژگی های بهترین بذر چمن
نظر جدید
0%

سبد خرید