منو دسترسی

خرید بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی

1400/09/02 در ساعت 16:10:00

از مهم ترین و ضروری ترین عناصر برای گیاهان خاک است. رشد خوب یک گیاه به انتخای خاکی مناسب بستگی دارد. برای گیاهان آپارتمانی هم همینگونه است. باید برای گیاهان آپارتمانی خاکی خوب و مناسب تهیه کرد تا رشدی عالی را شاهد باشیم. در این مطلب درباره خرید بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی مطالب خوبی می خوانیم.

خرید بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی

خرید بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی

از مهم ترین و ضروری ترین عناصر برای گیاهان خاک است. رشد خوب یک گیاه به انتخای خاکی مناسب بستگی دارد. برای گیاهان آپارتمانی هم همینگونه است. باید برای گیاهان آپارتمانی خاکی خوب و مناسب تهیه کرد تا رشدی عالی را شاهد باشیم. در این مطلب درباره خرید بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی مطالب خوبی می خوانیم.

هر گیاه با توجه به شرایط زیستی خود به یک نوع خاک خاصی احتیاج دارد. خاک ها دارای ویژگی های خاصی هستند. مثلا می توان گفت که پرلیت آب را در خود نگه داشته ولی ماسه اب را از خود عبور می دهد. اگر می خواهید گیاه آپارتمانی شما خاک خوبی داشته باشد باید بیشتر از یک نوع خاک را تهیه کنید. ترکیبی از خاک های مختلف که نیاز گیاه را تامین می کند باید تیه شود.

بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی است که از بسته بندی های ضدعفونی شده استفاده شود. در این صورت خیال شما راحت می شود که گیاهتان به قارچ و کرم مبتلا نمی شود. اگر هم که خودتان خاک را برای گیاه آپارتمانی تان فراهم می کنید، فرقی ندارد، باید ضدعفونی شود.

یکی از نیازهای اصلی یرای گیاه این است که خاک دارای زهکشی بالایی باشد. یعنی تخلخل خاک بالا باشد. اگر خاک زهکشی مناسبی نداشته باشد، آب در گلدان تجمع پیدا کرده و باعث از بین رفتن ریشه و خود گیاه می شود. اگر ماسه یا پرلیت به مقدار مناسبی به خاکتان اضافه کنید، این مشکل برطرف می شود.

قیمت بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی

قیمت خاک برای گیاهان آپارتمانی و گلدان با توجه به نوع و کیفیت خاک فرق می کند. می توانید بهترین خاک را برای گیاهان آپارتمانی خود با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی گیاهامی تهیه نمایید.

انتخاب در خرید بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی

برای تهیه بهترین خاک گیاهتان باید درباره انواع خاک ها اطلاعات داشته باشید.

خاک رسی

این نوع خاک از دانه های ریز رس تهیه شده است. اگر این خاک با آب مخلوط شود، متراکم می شود و مثل کلوخه های سفتی می شود که برای گیا بسیار ضرر دارد. این اتفاق باعث خفگی در ریشه گیاه می شود. این نوع خاک زهکشی و تهویه بسیار کم و پایینی را دارد. در صورتی که با خاک های دیگر ترکیب شود، می توان از ان استفاده کرد.

خاک برگ

این خاک از پوسیده شدن برگ درختان به دست می آید. این خاک خیلی ارزش غذایی بالایی ندارد و بیشتر برای سبک کردن خاک مورد استفاده قرار می گیرد. این خاک برای بهبود خواص فیزیکی خاک هم استفاده می شود. می توانید این خاک را در بسته بندی از فروشگاه گیاهامی تهیه نمایید. این خاک حتما با ورنی کمپوست و خاک باغچه باید ترکیب شود.

ماسه و یا خاک شنی

این نوع خاک دارای تخلخل بالایی است. ذرات درشتی دارد. آب را هم به راحتی از خوش عبور می دهد. بیشتر برای کاشت بذر و قلمه استفاده می شود. استفاده از ماسه تنها برای گیاه توصیه نمی شود و باید با انواع دیگری از خاک ها ترکیب شود. حاصلخیزی و ظرفیت نگهداری آب در آن بیشتر شود.

خاک لومی

این خاک یک خاک ترکیبی است که دارای 40 درصد شن، 20 درصد رس و 40 درصد سیلت است. این خاک از بهترین و پر استفاده ترین خاک ها برای گیاهان آپارتمانی است. در خرید بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی از این خاک تهیه می شود.

پیت ماس

پیت ماس برای رشد و تقویت گیاهان یک بستر بسیار مناسب است. برای بیشتر گیاهان آپارتمانی از این خاک استفاده می شود. این خاک از آثار و بقایای پوسیده گیاهان، جلبک ها و خزه ای به اسم اسفاگنوم است. دانه های این خاک درشت است و دارای زهکشی بالایی است. تهویه خاک هم بالا می رود.

این خاک با ترکیب دیگر خاک ها بستری خیلی خوبی را برای رشد گیاهان به وجود می اورد. باعث حاصلخیزی و نگهداری بیشتر اب در خاک هم می شود. این بستر کاشت در کشورهای شمالی دیده می شود. برای خرید راحت این خاک از فروشگاه گیاهامی اقدام کنید.

کوکوپیت

این نوع خاک به تنهایی برای گیاه استفاده نمی شود. مگر روش کشت هیدروپونیک را داشته باشید. بستر این خاک گیاهی است و از الیاف و پوست نارگیل استفاده می شود. قیمت این خاک کمی بالاتر از دیگر انواع است.

ورمی کمپوست

ظاهر این خاک شبیه گرانول با رنگی قهوه ای را دارد. نوع این کود آلی و سبک است. برای اینکه حاصلخیزی خاک بیشتر شود، از این خاک استفاده می شود. این خاک دارای مس، منگنز و آهن است.

خاک سیلتی

در اندازه ای بین خاک های شنی و رسی قرار دارد. اندازه اش بین این دو نوع تغییر می کند. به تنهایی استفاده نمی شود و با دیگر خاک ها باید ترکیب شود.

هوموس

هوموس یک ماده ای آلی با ریزمغذی های بسیار است. دارای رنگ قهوه ای تیره تا مشکی است. خواص فیزیکی و شیمیایی خاک را بهتر می کند.

خاک باغچه

این خاک غنی و دارای مواد مغذی است. این خاک نباید به تنهایی برای گیاهان آپارتمانی و گلدان استفاده شود. اگر لازم بود با ترکیب ماسه و کود حیوانی استفاده می شود.

پوکه

یک ماده معدنی آتشفشانی می باشد که دارای دو نوع معدنی و صنعتی است. در کشاورزی از نوع معدنی آن استفاده می شود. از این نوع خاک برای زهکشی بیشتر استفاده می شود. باعث می شود تا ذرات خاک به هم نچسبیده و آب خیلی راحت از گلدان بگذرد.

سخن اخر

با توجه به شرایط امروزی و کمبود وقت و وجود ترافیک و هزینه های رفت و آمد بهتر است، خرید به صورت اینترنتی و آنلاین انجام شود. برای خرید بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی و همچنین خرید خاک گلدان می توانید از سایت گیاهامی اقدام نمایید. درب منزلتان تحویل بگیرید.

بهترین کود گیاهان آپارتمانی

1400/07/26 در ساعت 16:48:56

برای رشد و نمو گیاهان به خاک مناسب احتیاج است. برای آنکه بهترین کود گیاهان آپارتمانی را برای گیاهان خودمان انتخاب کنیم، باید با این مقاله تا انتها همراه شویم. کودها در ترکیب و مواد معدنی و شیوه ساخت با یکدیگر متفاوت هستند. بعضی از کودها برای گیاهان دارای برگ و گل مناسب هستند و برخی دیگر برای گیاهان

بهترین کود گیاهان آپارتمانی

بهترین کود برای بونسای

1400/09/28 در ساعت 15:58:03

برای نگهداری درست و اصولی از بنسای باید به مواد مورد نیاز برای رشدش توجه کرد. اگر می خواهید بنسای شما رشد خوبی را داشته باشد، خرید بهترین کود بنسای را فراموش نکنید.

بهترین کود برای بونسای

مشخصات بهترین بذر گل نیلوفر

1400/09/22 در ساعت 16:30:44

برای خرید بهترین بذر گل نیلوفر بهتر است درباره مشخصات آن کمی اطلاعات کسب کنید و سپس بهترین بذر گل نیلوفر را انتخاب کرده و با نحوه کاشت درست، آن را بکارید. یک بذر خوب در زمان مناسبی رشد کرده و سبز می شود. بذر خوب در نور کم هم می تواند رشد کند و بالا بیاید ولی نور باید کافی باشد.

مشخصات  بهترین بذر  گل نیلوفر

آموزش کاشت بذر گل شقایق

1400/09/22 در ساعت 16:16:36

گل های شقایق بسیار زیبا هستند. گل شقایق را می توان از بهترین گیاهان برای تکثیر و گل دهی در گلدان و باغچه دانست. در این مطلب درباره آموزش کاشت بذر گل شقایق می خوانیم. کاشت بذر گل شقایق بهترین روش برای تکثیر گل شقایق است. مراحلی که در ادامه بیان می شود برای کاشت بذر گل شقایق است.

آموزش کاشت بذر گل شقایق

کاشت بذر گل میخک

1400/09/22 در ساعت 16:00:47

گل میخک با نام علمی Dianthus شناخته شده است. این گل توسط گیاه شناسی یونانی به نام تئوفرستوس کشف شد. این گل در ابتدا دیانتوس نامیده شد. گلی بومی در نزدیکی خاور میانه است. در این مقاله تحت عنوان خرید بهترین بذر گل میخک به نحوه کاشت و ویژگی های بذر میخک می پردازیم.

کاشت بذر گل میخک

کاشت بذر گوجه فرنگی

1400/09/22 در ساعت 15:28:48

گوجه فرنگی هم مانند دیگر گیاهان نیاز به محیطی ایده ال دارد تا بتواند رشد کند. کاشت و خرید بهترین بذر گوجه فرنگی را در این مطلب بررسی می کنیم، تا نحوه رشد خوب و خوشمزه تر شدن گوجه فرنگی هایتان را یاد بگیرید. گوجه فرنگی در شرایط و محیط های خاصی رشد می کند و در همه نقاط کشور نمی تواند رشد کند.

کاشت بذر گوجه فرنگی
نظر جدید
0%

سبد خرید