منو دسترسی
کاشت و خرید بهترین بذر گل مارگریت

کاشت و خرید بهترین بذر گل مارگریت

گل مارگریت را با نام علمی Chrysanthemum می شناسند. گیاهی چند ساله و بومی از جزایر قناری است. در اصل یک نوع گل داوودی است. اما از خصوصیات بوته و گل با داوودی تفاوت هایی دارد. در این مطلب درباره کاشت و خرید بهترین بذر گل مارگریت می خوانیم.

کاشت بذر گل مارگریت

کاشت بذر گل مارگریت

بهتر است کاشت بذر گل مارگریت را به اواخر زمستان بیاندازید. هم می توان در خانه و هم می توان در خزانه بذر گل مارگریت را کاشت.

اگر قصد کاشت بذر گل مارگریت را در فضای باز دارید، باید در اواخر فصل بهار، زمانی که دما به بالای 10 درجه رسیده است، این کار را انجام دهید. در قسمتی که آفتاب گیر است، خاک را تا عمق 25-30 سانتی متری شخم بزنید و با مواد آلی خوب تقویتش کنید. فراموش نکنید که خاک باید سبک باشد اگر هم نیست باید حتما زهکشی شود.

برای اینکه بذر مارگریت را بکارید باید در خاک دو سوراخ ایجاد کنید. عمق سوراخ ها 2  میلی متر با فاصله های20-25  ایجاد کنید. بذر را داخل سوراخ ها بگذارید و  خاکش را مرطوب نگه دارید.

بین 7 تا 21 روز بذر جوانه می زند.

نحوه کاشت بذر مارگریت در فضای بسته

بهترین زمان برای کاشت بذر مارگریت اواخر زمستان است. باید بستر کاشت دارای خاکی سبک و تقویت شده باشد. خوب است که خاکاز مخلوطی سبک با زهکش خوب مثل مخلوط خاک معمولی و خاک برگ و شن باشد که البته قبل از اینکه مورد استفاده قرار گیرد، الک شده باشند.

مخلوط کاشت باید قبل از اینکه بذرها کاشته شوند، کاملا مرطوب باشد.

بذرها باید نور دریافت کنند اما به نور مستقیم هم نیازی ندارند. دائم آن را مرطوب کنید. با یک نایلونی که تیره نیست روی آن را بپوشانید. بهتر اسا در روزهای اولیه کاشت، آبیاری را با آبپاش انجام دهید. بعد از اینکه بذرها جوانه زدند، می توان با روش معمولی آبیاری کرد. جوانه زنی بین 7 تا 12 روز است.

خرید بهترین بذر گل مارگریت

 بذر گل مارگریت

اگر می خواهیم بهترین بذر مارگریت را خریداری کنید باید به کیفیت بذرها اهمیت دهید و ساده از کنار آن نگذرید. بذرها در کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارند. باید بتوانید خوب را از بد تشخیص دهید. برای تشخیص بذر باکیفیت از بی کیفیت باید به نکات زیر توجه کنید.

کیفیت ظاهری بذرها

بذر باکیفیت، یکدست و یکنواخت است. بذرها همه در یک اندازه، شکل و وزن هستند. در توده بذر نباید بذری شکسته و آسیب دیده باشد.

خلوص بذرها

بذر مرغوب باید خالص و عاری از هرگونه کاه و شن و شاخه درخت و غیره باشد. اگر وجود این عناصر از حد استاندارد نگذرد، کیفیت بذرها تحت تاثیر قرار نمی گیرند. وجود بذر دیگر گیاهان هم در بسته های بذر نشانه نامرغوب بودن بذر است.

نوع بذر مارگریت

بذر مارگریت از نوع سلکسیون است. یعنی بذرهای گزینش شده هستند. توسط اصلاحگران تولید نمی شود و  ظاهری شبیه بذور هیبرید هستند. تولید این بذرها به این صورت است که دو گیاه با خصوصیات ظاهری فوق العاده را به صورت بسته گرده افشانی کرده و بذر سلکسیون را تولید و تهیه می کنند.

مشخصات بذر گل مارگریت

  • دارای قاعده ای چوبی است.
  • وسط گل به رنگ سفید و یا زرد روشن است که کاملا مشخص است.
  • دارای گل هایی به رنگ سفید، زرد و صورتی با سایه هایی از صورتی، آبی و پرتقالی است.

چگونه بذر مارگریت را بکاریم؟

برای کاشت بذر مارگریت باید مقداری ماسه را به خاک اضافه کرد. بعد بیل زد و  محل کاشت را ضد عفونی کنید. ضد عفونی کردن محل کاشت با سم دیازینون و سم قبرچ کش انجام می شود. بعد از آن بذر مارگریت را روی زمین پاشیده و روی آن را با کود گاوی سرند شده بپوشانید. با گذشت 5 تا 10 روز جوانه زده و وقتی گیاه چهار برگی شد، علف کشی را انجام دهید.

راه دیگر کاشت بذر مارگریت این است که آن ها را در سینی نشاء یا گلخانه و یا شاسی سرد بکارید. البته باید بستر کاشت را از قبل ضد عفونی کنید. وقتی گیاهتان چهار برگی شد، آن را به گلدانی با سایز 6 انتقال دهید. این گیاه تا زمانیکه به جای اصلی خود منتقل شود تا 3 سایز گلدان عوض می کند.

نکات مهم در کاشت بذر مارگریت

  1. برای آبیاری گیاه از اسپری آب پاشی استفاده کنید تا بذر ها جا به جا نشوند.
  2. خاک باید سبک و دارای زهکشی باشد.
  3. در مورد دمای مناسب کاشت مارگریت این نکته مهم است که اگر مارگریت را در مکان سرد می کارید باید در دمای زیر 5 درجه از خاکپوش زمستانه استفاده شود. این کار باعث می شود که گیاه یخ نزند.

خرید اینترنتی بهترین بذر گل مارگریت

خرید اینترنتی بهترین بذر گل مارگریت

برای خرید بذر باکیفیت مارگریت راه های ساده تری هم هست. می توانید در خانه از فروشگاه اینترنتی گیاهامی خریداری نمایید. بدون هدررفتن وقتتان محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت درب منزل تحویل بگیرید.

 قیمت بذر گل مارگریت

بذرهای مرغوب مارگریت در بسته های آلومینیومی با قیمت 5000 تومان به فروش می رسد. از خرید بذر مارگریت در فروشگاه گیاهامی نسبت به کیفیت و موغوبیت آن اطمینان کامل داشته باشید. در هر بسته بین 3 تا 5 گرم بذر وجود دارد.

فروشگاه اینترنتی گیاهامی محصولات بیشماری در زمینه کاشت و باغبانی انواع گیاهان دارد. می توانید از تمامی محصولات در بخش های مختلف و طبقه بندی شده در وب سایت ما دیدن نمایید.

مشخصات بذر گل مارگریت
  • مارگریت در گلدان هایی که پشت پنجره می گذاریم کاربرد دارند. در فضاهای سبز به عنوان تعیین مرز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • گل دهی مارگریت از اواسط بهار شروع شده و تا اوایل پاییز ادامه می بابد.
  • گزینه خوبی برای استفاده در دسته گل ها و به عنوان گل شاخه بریده است.
  • مارگریت گلی است با مقاومت بالا که برای کاشتن در باغچه و یا باغ بسیار مناسب است. چشم اندازی بسیار زیبا دارد. می توان گل مارگریت را در گلدان هم کاشت.
  • مارگریت از راه بذر تکثیر شده و روش ساده ای دارد. در خاک های ضعبف هم امکان رشدش وجود دارد.
  • بهترین زمان کاشت بذر مارگریت در اواخر زمستان است.
  • بذر مارگریت را می توان 6 تا 8 هفته قبل از تمام شدن سرما در گلدان کاشت. بعد از سرما، نهال را به رمین انتقال داد.
افزودن ماژول جدید
0%

سبد خرید