منو دسترسی
کاشت بذر گوجه فرنگی

کاشت و خرید بهترین بذر گوجه فرنگی

گوجه فرنگی هم مانند دیگر گیاهان نیاز به محیطی ایده ال دارد تا بتواند رشد کند. کاشت و خرید بهترین بذر گوجه فرنگی را در این مطلب بررسی می کنیم، تا نحوه رشد خوب و خوشمزه تر شدن گوجه فرنگی هایتان را یاد بگیرید. گوجه فرنگی در شرایط و محیط های خاصی رشد می کند و در همه نقاط کشور نمی تواند رشد کند.

بذر گوجه فرنگی

بذر گوجه فرنگی

برای خرید بهترین بذر گوجه فرنگی باید آن را انتخاب کنید که در منطقه زندگی شما خوب رشد می کند. برخی از انواع هیبرید گوجه فرنگی به همه محیط ها مقاوم است و می تواند رشد خوبی هم داشته باشد.

یک نوع گوجه فرنگی را باید برای کاشت از طریق بذر انتخاب کنید. بذرهای مختلفی در بازار هستند که هر کدام دارای اندازه، طعم و شکل به خصوصی هستند. اندازه یک گوجه فرنگی می تواند اندازه یک توپ تنیس باشد تا اندازه های بزرگتری مثل توپ بیسبال باشد. روش رشد گوجه فرنگی به انتخاب بذر گوجه فرنگی بستگی دارد.

کاشت بذر گوجه فرنگی

کاشت بذر گوجه فرنگی

از بذرهای خشک گوجه فرنگی گیاهامی انتخاب کنید. این بذرها می توانند بیشترین عملکرد را در رشد داشته باشند که البته بذرهای گوجه فرنگی دارای دو مدل رشد هستند. کاشت نشاء آسانترین مدل رشد برای گوجه فرنگی ها است.

رشد گوجه فرنگی و کاشت بذر گوجه فرنگی باید در زمان معینی از سال انجام شود. گیاه گوجه فرنگی بسیار نور دوست است. پس بهتر است با انتخاب بهترین بذر گوجه فرنگی آن را در اواخر بهار و تابستان کاشت شود. اگر در این فصول کاشت بذر گوجه فرنگی انجام شود، بسیار پربارتر می شوند.

گیاه گوجه فرنگی بهتر است کهحداقل دو هفته پس از اولین تاریخ یخبندان یا زمانی که دمای شبانه کمتر از 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) نیست و دمای روز نیز کمتر از 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد) می باشد، کاشته شوند.

مراحل کاشت بهترین بذر گوجه فرنگی

  1. اگر می خواهید بذرهای گوجه فرنگی را در محیط داخل بکارید باید، که 6 تا 8 هفته از تاریخ پیش بینی شده برای انتقال نشاء ها به باغ گذشته باشد و این کار انجام گیرد.
  2. بهتر است یک دماسنج خاک برای کاشت بتر بذرهای گوجه فرنگی همراه داشته باشید. دمای خاک باید 50 درجه فارنهایت باشد. البته شاید در مقابل لا آب و هوای بهتر این مقدار دما خیلی هم مناسب نباشد، پس بهتر است دمای خاک باغ را با دماسنج اندازه گیری کنید. تست دمای خاک برای کاشت درست بذر گوجه فرنگی ها مناسب تر است.
  3. خوب است برای کاشت بذر یک تقویم زراعی همراه داشته باشید.

با کاشت بذرهای جدا شده از پوجه فرنگی می توانید گوجه فرنگی بکارید. اگر گوجه فرنگی آبدار و خوبی را دارید می توانید بذرهای آن را نگهداری کنید.

  • مطمئن باشید که گوجه فرنگی شما سالم است.
  • قبل از برش بذرها باید گوجه فرنگی کامل رسیده باشد.
  • گوجه فرنگی را به دو نیم تقسیم کنید . خیلی راحت بذرها را از قسمت گوشتی گوجه ها جدا کنید.
  • بذرها را با یک قاشق می توانید جدا کنید و داخل یک ظرف قرار دهید.
  • بذرهای گوجه فرنگی را درونآب گوجه قرار دهید. بذرهای گوجه فرنگی قبل از اینکه خشک شوند، و درون آب گذاشته شوند، باید از فرایند تخمیر گذر کنند. داخل یک بطری را با دانه ها و کمی گوشت گوجه فرنگی پر کرده و با یک پوشش پلاستیکی درب آن را ببندید. چند سوراخ روی پلاستیک برای جریان هوا بر روی آن ایجاد نمایید.
  • بذرها باید دو بار در روز تکان داده شوند و به زمان تخمیر بیشتری نیاز دارند.
  • ظرف درپوش دار را در جایی قرار دهید که دمای آن 70 درجه فارنهایت باشد. به مدت دو تا سه روز بذرها را در همین مکان قرار دهید.
  • دو بار در روز بذرها را با یک تکه چوب تکان بدهید.
  • پس از چند روز می بینید که عصاره و گوشت های گوجه فرنگی جدا شده و بذرها به سمت پایین رفته اند.
  • بذرها را با آب گرم تمیز بشویید.
  • بذرای وجه فرنگی را ضد عفونی و استریل کنید. در یک قاشق سرکه سیب به مدت یک ربع قرار دهید.

مراحل کاشت بهترین بذر گوجه فرنگی

ویژگی بهترین بذر گوجه فرنگی

  • بذر گوجه فرنگی در انواع مختلف سیاه، زرد و سبز وجود دارد. در ایران بیشتر نوع قرمز آن را دیده ایم.
  • بهترین بذر گوجه فرنگی قرمز و آبدار است.
  • در ایران نوع گرد و کشیده بیشتر کاشت می شود.
  • باید نژاد مناسب برای کاشت در هر اقلیم انتخاب شود.
سخن آخر

در این مطلب درباره نحوه کاشت و همچنین تهیه بهترین بذر گوجه فرنگی مواردی بیان شد. برای آنکه خرید بهترین بذر گوجه فرنگی را داشته باشید می توانید آن را از سایت گیاهامی تهیه نمایید و مطمئن باشید که خرید بذر سالم و عاری از باکتری انجام داده اید. بذرها در بسته های آلومینیومی با قیمت 7000 هزار تومان وجود دارد که در هر نقطه ای از کشور برایتان ارسال می گردد.

عنوان ماژول

توضیحات ماژول در این قسمت قرار میگیرد

نشاء گوجه فرنگی چیست؟
نشاء گوجه فرنگی چیست؟

جوانه بذر گوجه فرنگی کشت شده را نشاء می گویند. پس از بزرگ شدن به محل مناسبی می برند و کشت می کنند. 

خاک مناسب برای کاشت گوجه فرنگی چیست؟
خاک مناسب برای کاشت گوجه فرنگی چیست؟

خاک مناسب برای کاشت گوجه فرنگی مخلوطی از پرلیت و کوکوپیت است که بذر را داخل آن می کارند. 

کاشت بذر گوجه فرنگی در چه محلی باید باشد؟
کاشت بذر گوجه فرنگی در چه محلی باید باشد؟

از ظروف یکبار مصرف و هم گلدان های پلاستیکی می توان استفاده کرد. حتما نباید داخل گلدان کشت شود. بذر فقط مکانی را برای جوانه زدن احتیاج دارد. 

افزودن ماژول جدید
0%

سبد خرید