منو دسترسی
بذر کاکتوس

بذر کاکتوس

همه افراد با بذر کاکتوس و انواع آن آشنایی ندارند. حتی ممکن است که روش خرید آن را هم ندانند. باید بدانید که بذر کاکتوس به صورت مخلوطی از انواع بذرهای کاکتوس است. تا زمانی که بذرها رشد نککند هم نمی توانید آن را از هم تشخیص دهید. برای خرید بذر کاکتوس بهتر است به سراغ فروشگاه های معتبر بروید. باید از کیفیت دانه ها مطمئن باشید.

برای کاشت بذر کاکتوس باید نکات خاص و مهم درباره دانه ها و رشد در آن ها را بدانید. هر چه نکات تخصصی تر و مهم تر را بدانید گیاه شما رشد بهتری هم خواهد داشت. هر چه درباره روش های رشد بهتر و سریع تر در گیاهان بدانید، گیاه شما بهتر و سرحال تر خواهد بود. البته نکته مهم دیگر این است که در خرید بذر کاکتوس هم دقت داشته باشید که نوعی که رشد بهتری دارد را انتخاب کنید.

خرید بذر کاکتوس

خرید بذر کاکتوس

برای خرید بذر کاکتوس باید به مراکز معتبر و شناخته شده بروید تا از کیفیت دانه ها اطمینان داشته باشید. راه بهتر دیگری هم برای خرید بذر کاکتوس هست و آن این است که به طور آنلاین خریدتان را انجام داده و از فروشگاه های غیرحضوری بهره ببرید. یکی از این فروشگاه ها که بذر کاکتوس را به فروش می رساند، گیاهامی است. گیاهامی بهترین و متنوع ترین بذرهای کاکتوس را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد. با ورود به سایت می توانید محصول مورد نظر را انتخاب و سپس خریداری نمایید.

گیاهامی با ضمانت محصول، بذر خریداری شده را با صرف کمترین زمان به درب منزل شما می رساند. خرید آسان و راحتی را با گیاهامی تجربه خواهید کرد.  

قیمت بذر کاکتوس

اگر قصد خرید بذر کاکتوس را دارید حتما درباره شیوه های کاشت و نحوه کاشت آن اطلاعات داشته باشید. ممکن است برای کاشت بعضی از بذرها شیوه اختصاصی وجود داشته باشد و اگر این طور نیست، به همان روش معمول کاشت خودتان را انجام دهید. هر چه دانه های کاکتوس تازه تر باشند، رشد بهتر و بیشتری را در گیاه خواهیم دید. این نو بودن دانه ها و درصد رشد در دانه گیاه حتما در نوع کاکتوس هم باید دقت شود.

کاکتوس از انواع گیاهانی است که همواره باید تجربه کافی داشته باشید. قیمت بذر کاکتوس در فروشگاه گیاهامی حدود 7000 تومان است و در بسته های الومینیومی قرار دارد. البته با توجه به نوع کاکتوس قیمت ها متفاوت است.

کاشت بذر کاکتوس

کاشت بذر کاکتوس

اکثر بذرهای کاکتوس دارای مراحل راحت و آسانی در کاشت هستند. البته که بعضی از واریته ها کاشت سختی دارند. بذرها را خیلی راحت و در خانه در دمایی حدود 25 درجه بکارید.

مزایای تکثیر کاکتوس از طریق بذر

قیمت بذرها مناسب و تقریبا ارزان است. حتی می توان به صورت رایگان از روی گیاه خود بردارید. 

دارای کاکتوس هاس زیادی می شوید که می توانید به دوستانتان هم هدیه دهید. 

می توانید از گونه های خاص هم دارا باشید. 

تنوع بیشتری نسبت به حالت قلمه زنی می توانید داشته باشید. 

بذر خیلی ساده تر خریداری و پست می شود. 

کاکتوسی که از طریق بذر رشد می کند مقاومت بهتری در برابر آفت ها دارد. رشد سریع تری هم دارد. 

لوازم لازم برای کاشت بذر کاکتوس

  • سینی کاشت
  • خاک بستر کشت بذر 
  • سم قارچ کش 
  • بذر کاکتوس

مراحل کاشت بذر کاکتوس

مراحل کاشت بذر کاکتوس

  1. ضدعفونی بستر کاشت
  2. کاشت بذر
  3. قراردادن بذر در یک جایی مناسب 
  4. سبز شدن بذر کاکتوس
  5. منتقل کردن گیاهیچه به ظرف های جداگانه

اصول مهم در جوانه زدن بذر کاکتوس 

  1. برای کاشت بذر کاکتوس باید به یکسری موارد دقت داشته باشید. در ادامه توضیح می دهیم. 
  2. کاکتوس ها برای جوانه زدن به مقدار کمی نور احتیاج دارند. اما این نور نباید مستقیم باشد. می توانید از طرق مختلف شدت نور را کاهش دهید. 
  3. بعضی از بذرهای کاکتوس نیاز به سرمادهی دارند. یعنی 10 روز قبل از کاشت بذرها را در یخچال نگهداری کنید. البته بهترین دما برای کاشت بذر کاکتوس بین 20 تا 25 درجه است. 
  4. یکی از عوامل کلیدی برای جوانه زدن بذرها وجود رطوبت کافی است. 
  5. بستر کاشت مناسب برای کاشت بذرها اهمیت بسیار زیادی دارد. 
  6. بهار و ابتدای تابستان بهترین زمان برای کاشت بذرهای کاکتوس است. اما می توانید شرایط را طوری فراهم کنید که در هر فصلی رشد کند. 

مراقبت های بعد از کاشت بذر کاکتوس 

  • بستر خاکی که بذر در آن کشت شده است باید همیشه مرطوب باشد. اگر رطوبتش کم شد، آب را اسپری کنید. 
  • هر 10 تا 15 روز سم قارچ کش را به جوانه ها بزنید تا به ریشه ها برسد. 
  • بعد از اینکه بذرها سبز شدند، می توان دما را تا 40 درجه سانتی گراد بالا برد. هر چه دما بالاتر برود، رشد هم کندتر می شود. 
  • هر روز مراقب بستر کاشت باشید و چک کنید تا مورد مشکوکی مثل آفت و هر چیزی را بررسی کنید. 
  • ظرف های کاشت را از گیاهان بزرگ دور نگه دارید. 
  • جوانه های کاکتوس تا 3 ماهگی به کود احتیاجی ندارند. در پیت ماس مواد مغذی تا 3 ماهگی وجود دارد. بعد از گذشت 3 ماه با کودهای NPK ازت پایین و پتاس بالا گیاهتان را تغذیه نمایید. 
خواب بذر کاکتوس چیست؟ 

خواب بذر کاکتوس کمک به بقای رشد گیاه می کند. تا در مکان خوبی سبز شده و آسیبی به جوانه ها نرسد. اگر شرایط رشد برای کاکتوس فراهم نباشد، بذرها به خواب می روند. مثلا این مورد را می توان در دما و فصل مناسب رشد گیاه کاکتوس دید. اگر فصل و آب و هوا مناسب نباشد، بذرها به خواب رفته و با آمدن فصل بهار سبز می شوند. 

بهترین کود برای کاکتوس چیست؟ 

کودها دارای عناصری چون فسفر، پتاسیم و نیتروژن هستند که هر کدام کاربرد خاصی در رشد گیاهان دارند. فسفر در رشد گیاه با گلهایی بیشتر موثر است. پتاسیم در رشد گل و رنگ گل و رشد ریشه تاثیر دارد. در تقویت گیاه برای مقابله با بیماری ها و آفت هم موثر است. نیتروژن هم در رشد عمومی گیاه موثر است. در تحریک رشد برگ و ساقه و سبزی موثر است. 

تهیه بذر کاکتوس از گیاه چگونه است؟ 

بذرها در شکوفه های کاکتوس به وجود می ایند. برای جمع آوری آن ها باید گل ها را محو کنید و در یک کیسه کاغذی کوچک قرار دهید. وقتی گل ها خشک شوند، می توانید دانه ها را بینید. 

عنوان ماژول

توضیحات ماژول در این قسمت قرار میگیرد

روش کاشت کاکتوس های گرمسیری چگونه است؟
روش کاشت کاکتوس های گرمسیری چگونه است؟

کاکتوس های گرمسیری برای رشد خوب نیاز به نور ملایم و گرما و دمای پایدار دارند. نوسانات شدید در دما و سرد شدن یکدفعه و شب های سرد و نور مستقیم آفتاب باعث از بین رفتن و پلاسیده شدن گیاه می شود. 

زمان رشد کاکتوس از بذر چقدر است؟
زمان رشد کاکتوس از بذر چقدر است؟

برای اینکه سبز شدن دانه های کاکتوس را ببینید باید بین 3 هفته تا چند ماه را صبر کنید و انتظار بکشید. اگر شرایط رشد و مراقبت از کاکتوس طبق اصول باشد، رشد خوبی خواهد داشت. 

بذر باکیفیت کاکتوس را از کجا تهیه کنیم؟
بذر باکیفیت کاکتوس را از کجا تهیه کنیم؟

برای آنکه بذر کاکتوس را خیلی راحت تهیه کنید و از کیفیت آن اطمینان داشته باشید بهتر است از فروشگاه گیاهامی به صورت آنلاین تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید. 

افزودن ماژول جدید
0%

سبد خرید