منو دسترسی
سوالات متداول

سوالات متداول

خاک برگ چیست؟
خاک برگ چیست؟

خاک برگ که با پوسیدگی برگ گیاهان و درختان در خاک به دست می‌آید. بنابراین، اگر از این خاک برای گلدان استفاده می‌کنید، حتماً از ترکیب خاک باغچه و ورمی کمپوست در آن استفاده کنید. همچنین خاک سبک داشته باشید و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد گیاه را تأمین کنید. 

خزه اسفناگوم چیست؟
خزه اسفناگوم چیست؟

خزه اسفاگنوم، که برای بسیاری به عنوان خاک پیت ماس شناخته می‌شود، برای پرورش کاکتوس و اکثر گیاهان آپارتمانی و گیاهانی با ریشه‌های ضخیم و نیاز زیاد به نور مناسب است. این خر می‌تواند ۲۵ برابر وزن خود آب ذخیره کرده و در صورت لزوم آن را به گیاه تزریق کند. توجه داشته باشید که خزه به تنهایی برای کاشت و نگهداری گیاهان مناسب نیست و باید به مقدار کم با خاکهای دیگر مخلوط شود. 

هوموس چیست؟
هوموس چیست؟

خاک مناسب دیگر برای گلدانها که دارای مقدار زیادی مواد مغذی است خاک هوموس است که با تجزیه بقایای جانوران و گیاهان روی خاک تولید می‌شود و رنگ قهوه‌ای تیره و گاهی سیاه دارد. به هیچ وجه از این خاک به تنهایی استفاده نکنید و حتماً آن را با خاکهایی که برای افزایش رشد گیاه شما معرفی شده است، ترکیب کنید. این خاک همچنین به طور گسترده‌ای به عنوان کود با مواد آلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خاک ماسه‌ای چیست؟
خاک ماسه‌ای چیست؟

از خاک ماسه‌ای بیشتر به عنوان بستری برای کاشت بذر و قلمه استفاده می‌شود. به طور کلی استفاده از ماسه به تنهایی برای گیاه توصیه نمی‌شود، این خاک باید با خاکهای دیگر ترکیب شود تا باروری و ظرفیت نگهداری آب افزایش یابد. 

خاک لومی چیست؟
خاک لومی چیست؟

خاک لومی نوعی خاک مخلوط است که از مخلوط ۴۰٪ ماسه، ۲۰٪ خاک رس، ۴۰٪ سیلت بدست می‌آید. افزایش مواد مغذی خاک، می‌توانید از ورمی کمپوست در ترکیب آن نیز استفاده کنید. 

کدام نوع خاک گلدان را انتخاب کنیم؟
کدام نوع خاک گلدان را انتخاب کنیم؟

این سوالی است که پس از خواندن این مقاله برای شما پیش می‌آید. پاسخ این است که شما نباید خاکی را برای نگهداری گیاهان خود به هیچ وجه انتخاب کنید و بهترین ترکیب برای گیاهان آپارتمانی به جز کاکتوس می‌تواند این باشد: پرلیت + پیت ماس + خاک برگ + پرلیت + خاک باغچه و همچنین ترکیب کاکتوس: ماسه + پیت ماس + خاک برگ ترکیب خوبی است که می‌توانید از کمپوست در همه ترکیبات استفاده کنید، اما به دلیل قیمت بالای آن توصیه نمی‌شود. 

خرید اینترنتی بذر به چه صورت می باشد؟
خرید اینترنتی بذر به چه صورت می باشد؟

انواع فروشگاه‌های اینترنتی با گسترش نفوذ اینترنت و گستردگی آن در اکثر نقاط جهان مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. در ایران، با ظهور اینترنت و گسترش آن در اکثر نقاط کشور، انواع مشاغل مرتبط بسیار رونق دارد. با خرید اینترنتی بذر، دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای خرید ندارید. 

حشره کش گیاهی چیست؟
حشره کش گیاهی چیست؟

حشره کش گیاهی، سمی است که برای کشتن حشرات کوچک و خاک گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای گیاه مضر نیست و به سلامت جسمی گیاه شما کمک زیادی می‌کند، به ویژه هنگامی که گیاه به دلیل این آفات بی‌حال و بیمار می‌شود، از انتشار حشرات در محیط جلوگیری می‌کند. 

چه زمانی باید از حشره کش‌های گیاهی استفاده کرد؟
چه زمانی باید از حشره کش‌های گیاهی استفاده کرد؟

برای جلوگیری از ظهور حشرات می‌توانید هر دو یا سه ماه یکبار از حشره کش‌های گیاهی استفاده کنید زیرا هیچ آسیبی برای گیاه ندارد. 

خرید حشره کش گیاهی را به چه صورتی می توان انجام داد؟
خرید حشره کش گیاهی را به چه صورتی می توان انجام داد؟

شما می‌توانید با مراجعه به یک سایت معتبر اینترنتی و با مشاوره گرفتن از آن‌ها بهترین نوع حشره کش گیاهی را با توجه به نوع گیاه خود خریداری کنید. 

کود تقویتی گل چیست؟
کود تقویتی گل چیست؟

یکی از مهمترین دغدغه‌های کشاورزان و افرادی که با گل و گیاه در تماس هستند، داشتن اطلاعات مناسب در مورد کودهای مورد استفاده است که با توجه به انواع گیاهان موجود در بازار تعیین می‌شود. باید بدانید کدام کود برای محصول شما مناسب است تا بتوانید آن را رشد دهید تا محصول خوبی تولید شود. 

مزایای استفاده از کود مناسب چه چیزهایی می باشد؟
مزایای استفاده از کود مناسب چه چیزهایی می باشد؟

کود مناسب به دلیل استفاده از مواد مغذی برای گیاهان، می‌تواند توانایی برگ‌ها و ریشه‌ها را در جذب مواد مختلف افزایش دهد، که برای رشد سریعتر محصولات موثر است. استفاده از کود مناسب گیاهی تأثیر سریع و رشد پایدار گیاهان و محصولات را دارد و همچنین می‌تواند مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. 

افزودن ماژول جدید
0%

سبد خرید